Soulmates
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Soulmates

Soulmates, Twinsouls, tweelingzielen, zielsliefde,
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Getrouwd en dan?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:21 am

Hoor nogal veel verhalen waarbij mensen dus getrouwd zijn en kinderen hebben en dan hun twin tegenkomen.
Wat doe je dan?
Velen blijven bij hun partner ook voor de kinderen, en er volgt een verdrietig iets dat in feite 2 mensen ongelukkiger maakt maar hun partners en kinderen niet.
Een hele opoffering ergens...en dat noemt men ook wel echte liefde...het los kunnen laten.

Ik vraag me af wat de bedoeling hiervan is.
Dus stel het is je tweelingziel.
Waarom ontmoet je diegene dan pas nadat je getrouwd bent en niet ervoor zodat je de keus nog hebt?
Wat is hier het karma dan van.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:23 am

Op die vraag vind ik het volgende!

Ik hoor vaak dat men vind dat het de bedoeling is om een vriendschappelijke relatie aan te gaan met je twin en geen fysieke. Ik ben het niet helemaal eens daarmee want ik bevind me in een andere situatie.

Ik wi met dit stuk wat helderheid verschaffen over de obstakels tussen twins/soulmates/zielemaatjes. Het komt uit het boek 'Tweelingzielen(vind je ware spirituele partner)" van Patricia Joud/ry en Maurie Pressman. Ik haal een paar stukjes aan uit hoofdstuk 5 blz . 86/87/88

Tweelingzielen moeten hindernissen op het pad naar elkaar overwinnen. Die belemmeringen kunnen van binnen of van buiten komen. Die van binnen kunnnen voortkomen uit onopgeloste problemen in de eigen persoonlijkheid. Hindernissen van buitenaf zijn er in verschillende vormen: de tweelinziel kan met een ander getrouwd zijn en zich aan die trouwbelofte gebonden voelen, de bezitsdrang van vastberaden ouders, de destructieve invloed van een neurotische parnter of de macht van de omstandigheden die mensen geografisch gescheiden kan houden.

Als tweelingzielen elkaar ontmoeten terwijl een van beiden getrouwd is, of allebei, kunnen de wet van het door mensen ingestelde huwelijk en de spirituele wet van de aantrekkingskracht van de ziel met elkaar in botsing komen. Maar hoewel door mensen uitgevaardigde wetten zich weining aantrekken van het hemelse, tonen spirituele wetten respect voor het aardse. De goddelijke middelaar brengt tweelingzielen niet in dergelijke omstandigheden samen met de bedoeling een wezenlijke morele code te breken.

Een verantwoordelijke huwelijkspartner zal zich niet afwenden van zijn verantwoordelijkheden ter wille van een nieuwe liefde, zelfs niet als die liefde zijn tweelingziel geldt. In dat geval zal de partner zich eens te meer genoodzaakt voelen te blijven zorgen voor degenen an wie hij zijn leven heeft verbonden, overeenkomstig de karmische wet die ons geweten dicteert. Als we horen van een man of vrouw die zijn of haar partner en kinderen in de steek laat vanwege de ontmoeting met de tweelingziel, kunnen we er tamelijk zeker van zijn dat het in dat geval niet om ware tweelingzielverwantschap gaat.

Ware tweelingen daarentegen zullen tonen dat tweelingzielliefde niet gebonden is aan de conventionele wijsheid, maar aan de nieuwe wijsheid die groei voorstaat, iedereen omhelst en die reis omhoog van iedereen stimulieert, opdat steeds meer groepszielen elkaar zullen vinden. Tweelingzielen die om zo'n reden hun leven niet op alle vlakken met elkaar kunnen delen, zullen altijd naar de diepere bedoeling van deze beperking zoeken. Ze zullen beseffen dat ze op de proef worden gesteld. Misschien zijn ze geroepen tot een werk van dienstbaarheid dat ze beter kunnen verrichten als collega's en goede vrienden dan als geliefden.

Tweelingzielen laten zich in de regel niet zo meesleuren door hartstocht als zij die meer aardegebonden zijn. Ze voelen ook niet altijd een dwingende behoefte aan lichamelijke intimiteit. Hun intimiteit is er een van de geest en hun hartstocht richt zich daarbij op de vervulling van Gods wil. Ze worden dienovereenkomstig beloond: welk obstakel ze ook op hun pad tegenkomen, niets kan hun zielsvereniging verhinderen. Ze kunnen elkaar 's nachts in dromen ontmoeten en, naarmate het bewustzijn zich verruimt, in voorheen ondenkbare visionaire en transcedente ontmoetingen in hogere regionen. Ze reizen naar elkaar in hun astrale lichaam. Hun mentale kracht en hun vermogen tot liefde nemen toe, wat zijn invloed heeft op hun leven en werk van alledag. Gemis spoort de hogere geest en ziel aan tot een krachtig gebruik van hun talenten. Daarin ligt de compensatie voor hun tijdelijke scheiding.

Het zal zeker af en toe voorkomen, dat de ontmoeting met de tweelingziel een scheidingsproces in een bestaand huwelijk versnelt. Maar dat kan alleen als zo'n huwelijk eigenlijk al zo goed als bezweken is onder de moeilijkheden die al heel lang spelen. In dat geval maakt de scheiding evenzeer deel uit van het goddelijke plan als de hereniging van de tweelingzielen. Loslaten en verenigen zijn een integraal deel van de natuur en dus ook van de menselijke natuur. In zo'n geval zou de ontmoeting met de tweelingziel een prikkel kunnen zijn voor het groeiproces van alle betrokkenen.

----
antwoord van iemand:

Tweelingzielen laten zich in de regel niet zo meesleuren door hartstocht als zij die meer aardegebonden zijn. Ze voelen ook niet altijd een dwingende behoefte aan lichamelijke intimiteit.



Hihi, kon effe de verleiding niet weerstaan toch even een antwoordje hierop te sturen.

Het boek waar jij dit stuk uit haalt werd enkele jaren geleden geschreven toen er jammer genoeg nog niet veel info over dit onderwerp te vinden was. Het is en blijft een studie waarover beiden schrijven.

Laat ons effe duidelijk stellen : er is niets mis met sexualiteit tussen TZ/BZ en ik kan je verzekeren dat de liefde en lust in een gewone relatie ook deel uit maken van de intimiteit binnen in een relatie.

En zo is dit ook bij TZ/BZ. De intensiteit die wij ervaren op fysiek niveau is onwaarschijnlijk krachtig. Het is een ongekende uitwisseling van energie die je hele systeem doet daveren.

Het zou heel mooi zijn om eens te kunnen schetsen hoe het energetisch er aan toegaat wanneer BZ met elkaar in fysiek contact energie uitwisselen.

Het aspect van de Kundaline energie is velen van jullie niet onbekend (al was het dan alleen maar van lezen) maar dit is zeer zeker te vergelijken met wat wij - zelfs op afstand - ervaren.

Als we via chat of mail in contact zijn voelen we beiden hoe deze energie door de intensiteit van ons verlangen samen te smelten begint te vloeien en je wordt er "dissy" van. Je kan dan gewoon niet meer denken, althans niet nuchter. Ik heb mijn BZ gevraagd dit niet meer te doen wanneer ik op mijn werk ben omdat ik dan volledig begin te blozen en mijn hoofd gloeit dan als een vulkaan. In de fysische vorm is het dan net alsof ik koorts heb... maar ik heb helemaal geen koorts (grinnik)

Mijn collega's vragen me dan bezorgt of ik me goed voel ! Of ik me goed voel ?! Jee, ik heb net een energetisch orgasme ervaren...

Maar als we in een zware confrontatie zitten, dan kunnen we dagen samen slapen en niet eens elkaar durven aan te raken... het knettert dan even hard maar niet als in harmonische situaties en ik kan je verzekeren, dan hangt er bij hem een bordje waarop staat : betreding op eigen risico ! En dan blijf ik veilig uit zijn buurt weg. Samen slapen wordt dan een echte hel.

Voor alle duidelijkheid Ivy, ik respecteer ten volle jouw mening en beslissing ivm intimiteitsdeling met je Twin. Het enige dat ik wil is de cliché ivm sexualiteit en tweelingzielen effe vanuit een andere schijnwerper laten zien.

Mijn BZ en ik hebben sexualiteit nooit voorop gesteld in onze verhouding maar in de laatste 2 jaren is de intensiteit daar wel heel sterk in gegroeid en wij genieten ontzettend in elkaars aanwezigheid, althans, als we harmonisch goed op elkaar zijn afgesteld. Voor ons is dat iets dat we doen van ziel tot ziel en dat wordt door beiden als dusdanig ervaren : iets dat alles overstijgt. Lust kan dan éÂén van de wegen zijn die we nemen om tot dat diepe zielecontact te komen.


http://www.droomvrienden.nl/DVforum/viewtopic.php?p=377&sid=82a12c66091330ba369a08b29b60df06
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:24 am

Tweelingzielen - vind je ware spirituele partner
Bron : Joan's Whispers of life




--------------------------------------------------------------------------------
Je komt nogal eens wat tegen in je boekenkast. Dit boek heb ik voor de eerste keer drie jaar geleden gelezen. Sommige boeken lees ik jaren later nog eens omdat het blijft boeien. Vandaar weer even in de spotlight.

Het boek kan je online bestellen op Symbolic Books.



--------------------------------------------------------------------------------
Passage uit het boek

Het concept “tweelingziel” laat de ware aard zien van liefde en waarschijnlijk van ook het doel van een ziel die op Aarde leeft.

De ziel verlangt naar eenheid en wil naar het ware “thuis” terugkeren. De weg terug begint wanneer de ziel en individu wordt, en een leven leidt in een staat van afgescheidenheid.
God is als één groot bewustzijn, het werd verdeeld in kleinere stukjes (groepen groepszielen), en deze groepen werden ook weer verdeeld en in het einde kom je uit bij de ziel (de verbinding van de 2 tweelingzielen). Deze ziel werd uiteindelijk ook in tweeën gedeeld. Hiermee werd de mannelijke en vrouwelijke sekse gecreëerd. Voor deze laatste splitsing was dit wezen (de gecombineerde tweelingzielen) geslachtsloos.

Na deze splitsing werden de 2 tweelingzielen van elkaar gescheiden. Maar in zich dragen ze de herinneringen aan de ander. Dit maakt dat ze toch nog een soort verbinding met elkaar hebben. Deze herinneringen zal het mogelijk maken voor de 2 zielen om elkaar terug te vinden. Dit zal mogelijk zijn als ze beide klaar zijn om de terugweg te beginnen. Dit is als ze op het punt zijn aanbeland waarop ze het verste van God vandaan zijn (dus het hoogste punt van individualiteit). Hierna zullen ze weer terugkeren naar hereniging.

Dit hoogtepunt bereiken we als we volledig onszelf zijn en geen behoefte meer hebben aan een ander om ons het gevoel van “we zijn de moeite waard” te kunnen geven. Als we de ultieme eenzaamheid bereiken en de ultieme onafhankelijkheid en dit hebben beleefd en doorleeft. Dan pas zijn we klaar om onze tweelingziel te ontmoeten.

De twee tweelingzielen wandelen een verschillende levensweg. Ze maken verschillende dingen mee, verschillend maar complementair. Als ze elkaar ontmoeten is die ander altijd anders, nieuw en interessant. Ze geven wat we zelf missen in ons leven.

Een tweelingziel ontmoeten is iets heel anders dan verliefd worden. Wanneer we verliefd worden, verlies je jezelf in die ander. We verliezen onze identiteit en vertrouwen het compleet aan die ander toe, want w denken dat die ander beter voor onszelf kan zorgen dan we dat zelf kunnen.
Maar bij tweelingzielen herkennen we onszelf in die ander. Het is als een spiegel, die ons lat zien wie we werkelijk zijn. We verliezen ons niet in die ander, maar vinden onszelf.

De weg terug (naar God) is lang en pijnlijk. Er is geen binnen doorweg. Maar we groeien door pijn. Maar in het einde weten we dat het de pijn waard was. Dan zijn we de pijn al lang vergeten.

Eenzaamheid is gebaseerd op een verkeerd gevoel van afscheiding. Als 2 mensen een relatie beëindigen gaan ze soms direct door naar de volgende, omdat ze bang zijn voor de eenzaamheid. Maar eenzaamheid kan een grote leraar zijn. We kunnen alleen ons ware zelf vinden als we alleen zijn. In eenzaamheid kunnen we luisteren naar de stem van onze innerlijke hogere zelf.

Wat we doen beïnvloed onze tweelingziel. Zoals met yin en yang. De man en de vrouw moeten in balans komen, de vrouwelijke kracht en mannelijke kracht in de man en in de vrouw moeten in evenwicht zijn.

Alle relaties en zelfs huwelijken zijn lessen in liefde. Door deze te ervaren (vooral de fouten die we maken in relaties) leren ons.

Een voorbeeldje : en vrouw probeert meer als een man te zijn (mannelijke kwaliteiten tot expressie te brengen). De mannelijke kracht in haar zal stijgen, of zelfs de overhand nemen over haar vrouwelijke kracht. Maar in het einde is het haar taak de beide krachten in balans te brengen. Om zowel mannelijke als vrouwelijke kwaliteiten tot expressie te brengen.
Voor de man geldt hetzelfde.

De weg terug begint dus met de hereniging met de tweelingziel. Dan met de verschillende zielen van dezelfde groepsziel, op de weg terug naar God.

We vinden onze tweelingziel niet door hem overal te gaan zoeken. Maar door in onszelf te zoeken. En hierdoor te groeien. We zullen barrières vinden op onze weg naar onze tweelingziel. Die kunnen van binnenuit komen (problemen in onze persoonlijkheid die we moeten overkomen) of problemen van buitenaf (de tweelingziel is getrouwd en heeft kinderen).

De persoonlijkheid heeft een schaduwkant, net als de samenleving waarin we leven. Voordat we af kunnen rekenen met het slechte (in de wereld in en onszelf) moeten we leren dit te herkennen en inzien hoe we dit slechte kracht geven (door onze gedachten, ons gevoel of ons gedrag). Als we dit ontdekken, kunnen we met het slechte afrekenen (als we dat willen). Maar veel mensen durven niet te kijken naar hun tekortkomingen. Ze negeren het liever, maar dan blijven de tekortkomingen bestaan. We kunnen niet afrekenen met hetgeen we niet zien (of willen zien).

Ze kennen elkaar en kunnen elkaars in de nacht in hun dromen ontmoeten. En wanneer hun bewustzijn genoeg is gegroeid kunnen ze elkaar in de astrale wereld ontmoeten.
Tweelingzielen houden van elkaar, zoals ze van zichzelf houden.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:27 am


Voor dat wij ons als mens gingen vestigen op aarde waren alle zielen verenigd in een soort van oerbron.
In deze toestand waren de zielen tweeslachtig (zowel man als vrouw dus), een compleet geheel. In deze fase was er dus alleen sprake van energie.
Ooit zijn Zielsgroepen zich gaan scheiden van deze oerbron.
Er ontstond blijkbaar behoefte voor deze zielen aan een plaats om te verblijven, in dit geval de aarde en aan een lichaam als huisvesting.
De aarde is een mogelijkheid om lessen te leren, te groeien in zelfbewustzijn zodat de zielen uiteindelijk weer terug kunnen keren naar de oerbron.
De mannelijke en vrouwelijke delen gaan tijdens vele levens hun eigen weg en bouwen dan ook hun eigen Karma op.
Als ze beiden genoeg hebben geleerd in vele levens zullen tweelingzielen zich weer met elkaar herenigen.
Als tweelingzielen elkaar ontmoeten zullen ze elkaar alleen dan als zodanig herkennen als de beide zielen genoeg hebben geleerd om er open voor te staan.
Elkaar tegenkomen is één, maar elkaar spiritueel herkennen is twee.
Er is dus een grote mate van herkenning als ze elkaar ontmoeten.
De onderlinge aantrekkingskracht is hierop gebaseerd.
Er is een bekende vertrouwdheid met elkaar alsof men elkaar al jaren kent, wat dus eigenlijk ook zo is.
Liefde tussen tweelingzielen is zeer intens.
De liefde die tweelingzielen ervaren zou je kunnen omschrijven als een gevoel van volmaakte eenheid.
Deze liefde is onvoorwaardelijk.


Soulmates:

Behalve tweelingzielen zijn er ook zielengroepen.
Het gebeurt wel eens dat je iemand leert kennen en direkt het gevoel hebt dat je die persoon al veel langer kent.
Meestal is dat dan iemand zijn uit je eigen zielengroep, zulke mensen noemen we soulmates of zielsverwanten.
Je hebt na een minuut al het gevoel dat je die ander al je hele leven kent, het voelt heel vertrouwd.
Je kunt natuurlijk ook mensen ontmoeten waar je vanaf het eerste moment al een hekel aan hebt, ook dat kunnen mensen uit je eigen zielengroep zijn.
Elke keer als je reïncarneert op aarde kom je in dezelfde zielengroep terecht.
Alleen veranderen de rollen ten opzichte van elkaar bij ieder nieuw leven.
Vader, moeder, zoon, dochter, alles kan en deze rollen wisselen bij elk leven.
Je trouwt dus eigenlijk nooit met een vreemde.
Ook je kinderen kwamen in je vorig leven voor, maar dan in een andere rol.
Een klein voorbeeldje:
Ben je in dit leven iemand die door anderen gekleineerd wordt, deed jij het waarschijnlijk in een vorig leven zelf..
Zo leer je in elk leven van de fouten van een vorig leven.
Iemand waar je in een vorig leven een bloedhekel aan had kan nu wel je kind zijn, zo wordt je gedwongen bepaalde gevoelens van vroeger recht te zetten.


TheTigerJun 26 2005, 22:18
Moonchild zijn er boeken hierover die je kan aanbevelen?
JabarJun 27 2005, 12:40
Moonchild,

Ik geloof dat ik er 1 had.

Ik had een vriendin op school waarvan ik dacht dat zij mijn tweelingziel was en andersom, als er over iets gesproken werd keken we elkaar aan en wisten gelijk wat we bedoelde, waar het over ging, we hadden weinig woorden nodig om elkaar te begrijpen.
We waren zelfs verliefd op elkaar zonder dat we er erg in hadden, maar we hadden alle 2 al een partner, gemiste kans denk ik.
Geestelijk gingen we vreemd, lichamelijk niet, we vonden dat niet nodig.

Toch vermoed ik dat we bij elkaar hadden moeten blijven, maar we hadden bijde anders besloten, aangezien we elkaar nog wel eens tegen komen in dit of een ander leven.

Het doet nog steeds pijn, althans bij mij wel, we hebben geen kontakt meer dus ik weet niet hoe zij er over denkt.
MoonchildJun 27 2005, 17:27
@ thetiger, ik kan je niet echt boeken aanbevelen, ik heb wát ik er over gelezen heb van internet.

@ Jabar, dat klinkt als tweelingzielen, maar het kan ook een soulmate zijn.
Als er echt sprake was van een intens gevoel van liefde en herkenning is het meestal wel je tweelingziel.
OrpheliaDec 19 2005, 14:23
Hoi

Mooi beschreven.

Zoals ik in de topic van reincarnatie zette, vind ik het boek van Pieter Barten, Reïncarnatie en levenslot daar heel aansluitend bij.

Veel leesgenot
CoZApr 22 2006, 10:23
Hieronder mijn tekst over tweelingzielen gebaseerd op eigen ervaring.

Eerst moet je jezelf kwijt raken, wil je je Zelf kunnen vinden.

Ik heb diverse internet fora en websites bekeken waarbij ik veel beschrijvingen zag van mensen die gewoon een mooie liefdesrelatie hadden gevonden, maar waarbij het mijn inziens niet om tweelingzielen ging. Voor mijn gevoel gaat het niet om een liefdesrelatie, maar draait het allemaal om je eigen ontwikkelingsproces dat in een versnelling wordt gebracht door een zeer bijzondere ontmoeting met iemand die je zeer sterk spiegelt en waarmee je een sterke verwantschap en vertrouwdheid voelt.

Om dit te begrijpen is het van belang eerst te kijken naar de ontmoeting van tweelingzielen. Door gesprekken met anderen heb ik leren zien dat hun tweelingziel ontmoeting volgde in een bijzondere fase van hun leven. Een fase van veranderingen, onzekerheden en intense confrontaties met het eigen Zijn. Je zou kunnen zeggen dat het vaak voorkomt in een periode waarin je jezelf een beetje kwijt bent geraakt. Dan ontmoet je die man of vrouw die je bijna direct herkent als een deel van jezelf en waarvan je heel veel wil leren en waarmee je veel wil delen. Nu begrijp ik dat dit eigenlijk heel logisch is, je bent namelijk je zelf kwijt en je onderbewustzijn herkent in een fractie van een seconde een persoon die sterk datgene invult wat je kwijt bent. Je ontmoet dus daadwerkelijk de spiegel van je zelf/ziel. Of dit nu ingegeven is door de kosmos, een samenbrengen door God, of gewoon een prachtig voorbeeld van kansberekening, maakt eigenlijk niet uit. Het belangrijkste is dat je jezelf weer hebt gevonden, alleen dan in de persoon van een ander.

Hieruit volgt direct ook de moeilijkheid van een dergelijke ontmoeting, je hebt namelijk die ander nodig om jezelf te blijven zien. Wanneer je niet leert terugkeren tot je echte zelf zal je altijd die ander nodig hebben en word je daarmee afhankelijk. Dit is dus geen fijn gevoel voor beide tweelingzielen, je voelt je onvrij, afhankelijk en wil daar het liefste van loskomen. Op dat moment begint een proces van leren loslaten, leren dat je het zelf moet doen en niet moet leunen op die ander, ook al vind je die persoon nog zo aardig. Niet zo gek ook dat je die ander zoveel lief hebt, omdat het degene is die het dichtst bij jezelf zit en het doel is toch dat je in eerste instantie van jezelf houdt. Een tweelingziel vriendschap biedt dan ook enorm veel mogelijkheden om jezelf te leren kennen en lief te hebben, zowel de positieve als negatieve karaktertrekken.

Nog zo’n confrontatie punt dus, je moet leren de ander volledig te aanvaarden zoals die is, hierdoor leer je te kijken naar je eigen negatieve kanten, en leer je eigen positieve kanten hervinden. Alles zit in jezelf, maar in het begin is dat nog onduidelijk, zodat je dat in die ander blijft zoeken. Doordat je niet meer weet wat bij jou hoort en wat bij die ander, gaan zaken met elkaar vermengen en wordt het een grote warboel, grenzen verdwijnen, en het is absoluut niet meer duidelijk wat nu echt bij jou hoort.

Langzaam aan zullen de spanningen binnen een dergelijke vriendschap ontstaan, wanneer je niet aan jezelf gaat werken en afhankelijk blijft opstellen van die ander. Er ontstaat een worsteling van waaruit je probeert los te komen van die ander om weer onafhankelijk te zijn. Het kan ervaren worden alsof je jezelf verloren hebt in die ander, maar eigenlijk had je jezelf al verloren in de voorafgaande periode. Tijd dus om jezelf te gaan hervinden.

Dat is nu precies het mooie van een tweelingziel vriendschap, je krijgt alles aangereikt om jezelf te hervinden. Een prachtige spiegel wordt je voor gehouden, iemand die heel veel om je geeft en iemand waarmee je vele dingen kan delen. Maar je moet wel gaan werken, en dan bedoel ik ook echt heel hard werken. Zien wie je werkelijk bent, waar je staat in het leven, wat je doelen zijn voor de toekomst, wat je wil zijn voor anderen, je grenzen aangeven, etc. Elke botsing met de tweelingziel zal extra zwaar zijn door de sterke band die je met elkaar deelt, maar is ook een extra stimulans om aan jezelf te blijven werken. In het begin denk je die ander nodig te hebben om te kunnen groeien, maar langzamerhand wordt je er bewust van dat jij het bent die alles doet, die ander is slechts een spiegel van wie jij bent. Dus in deze vriendschap draait het niet om die ander, maar het draait om JOU!!!!.

Duwen en trekken schept afstand, enkel loslaten brengt tot elkaar

Het proces van die ander loslaten is niet makkelijk, maar blijven duwen en trekken zal alleen maar meer afstand scheppen. Pas wanneer je jezelf weer gevonden hebt en weet wat van jou is en wat van die ander zal het gemakkelijker worden. Maar pas op!!, als je verdrietig bent of depressief raak je heel gauw jezelf kwijt en zal je dus snel weer afhankelijk worden van die ander, maar die ander kan daarin niks voor jou veranderen, je moet het zelf doen, dus blijf bij jezelf en maak die ander niet verantwoordelijk voor je geluk.

Nu komt het moment dat je werkelijk plezier kan beleven van die prachtige vriendschap, je kan die vriend waarderen voor wie hij/zij is en respecteert zijn/haar grenzen, omdat je eigen grenzen ook bekend zijn. Of je het een tweelingzielband noemt, of gewoon een dierbare vriendschap, het maakt niks uit, je hebt een hoop geleerd door deze ontmoeting en deelt een prachtige band met een persoon die net zo leuk (en gemeen) is als jijzelf ;-).

Een tweelingziel deelt iets prachtigs… met zichzelf
CoZApr 22 2006, 10:28
Overigens ter informatie over mijn eigen ervaringen hiermee. We kennen elkaar nu meer dan 2 jaar, in die tijd is ons contact reeds 3x verbroken geweest, zoals nu het geval. Iedere keer is het idee dat deze maal voor altijd is, omdat de moeilijkheden zo groot zijn dat het haast onmogelijk lijkt om weer tot elkaar te komen.

We hebben beiden een partner, maar geven zielsveel om elkaar, ondanks dat lukt het ons niet om een gelijkwaardige omgang met elkaar te hebben.

Ondanks alles is het een leerzame periode en heeft die ander gefungeerd als een spiegel waardoor ik dat deel van mijzelf heb leren kennen wat ik jaren lang onderdrukt had. In mij is zij, zolang ik maar niet teveel in mijn ego zit, voel ik haar warme aanwezigheid in mijn hart en ben gelukkig.... maar owee als ik vast raak in aardse verwachtingen en verlangens, dan is het de meest moeilijke relatie die ik ooit gehad heb.
CR=10Apr 22 2006, 23:33
CoZ, wat een eerlijke uiteenzetting!

Gaan tweelingzielen die elkaar weer tegenkomen in een volwassen leven altijd voor een liefdesrelatie?
CoZApr 23 2006, 11:31
Ik ken heel veel tweelingzielen, of althans mensen die zeggen hun tweelingziel te kennen, in bijna alle gevallen is er een zeer diepe liefde voor elkaar en een sterke behoefte tot samenzijn. Dit wil echter niet zeggen dat ze ook kiezen voor een aardse relatie, voor de meeste is het zelfs zo dat een aardse relatie door allerlei zaken niet mogelijk is. Sommigen kiezen bewust voor een vriendschappelijke relatie.

In principe is die aardse relatie niet zo belangrijk aangezien er een zielsverbinding is, maar wel is er een sterke behoefte om elkaar ook fysiek aan te kunnen raken. Het is voor de meeste tweelingzielen een zaligheid om elkaar vast te mogen houden, elkaar te knuffelen, of gewoon dicht bij elkaar te zijn. Dit alles veelal zonder dat hier enige sexuele behoeftes aan ten grondslag liggen.

Misschien is het nog meer tekenend dat ik geen enkele tweelingziel ken die daadwerkelijk een relatie met elkaar hebben en dus getrouwd zijn of samenleven. Dit komt met name omdat tweelingzielen elkaar niet zozeer aanvullen in het leven, maar hun competenties versterken. In een normale relatie vul je elkaar aan, maar tweelingzielen versterken elkaar alleen maar (zowel de positieve als de negatieve eigenschappen)... je kan je voorstellen wat een explosief mengsel dat is wanneer die 2 met elkaar zouden moeten leven.

Daarom kiezen de meesten voor hard werken aan de heelwording in zichzelf, niet zozeer om een relatie met elkaar te krijgen, maar wel om met elkaar om te kunnen gaan. Er is heel veel liefde tussen beiden en ze willen wel graag samen zijn, maar het ego vormt hierbij een groot obstakel. Heelwording in jezelf is dan de enige bekende oplossing.
CR=10Apr 23 2006, 12:58
Kan het zijn dat je in je leven mensen tegenkomt die heel erg op je tweelingziel lijken en dat je dat pas inziet als je de échte tegenkomt?

Ik bedoel, ik denk dat ik een tweelingziel of soulmate heb ontdekt en wat me verbaasd (en ook wel verward) is dat ze uiterlijk lijkt om mijn beste vriendin en qua karakter op een vorige geliefde (zowel positief als negatief).
Het is net alsof zij uit puzzelstukjes bestaat van mensen die belangrijk zijn (geweest) in mijn leven.
CoZApr 23 2006, 13:45
Ik waag mijzelf niet zo gauw aan het bepalen voor iemand een tweelingziel is of niet. Waar ik meer naar kijk is de impact die het heeft op de persoon, en hoe de relatie zich verhoudt.

Het is namelijk inderdaad zo dat je mensen tegen kan komen in je leven die je kan benoemen als een tweelingziel, logisch omdat iedereen wel een stukje spiegelt van jou zelf (ook de mensen die je niet leuk vindt).

Een goede vriendin van mij is niet mijn tweelingziel, maar ik benoem haar als mijn nevenziel/soulmate. Onze band is heel sterk, en we houden onvoorwaardelijk van elkaar ondanks dat we elkaar bijna nooit zien. Toch weet mijn innerlijk het verschil met mijn tweelingziel, daarmee is alles 1000x heftiger. Je echte tweelingziel zal je zeker herkennen, zo vertrouwd, zo één, zoveel rust, alsof je thuis komt.

Daarmee is mijn tweelingziel overigens niet belangrijker dan mijn eigen vriendin, of die soulmate, allemaal spelen een spiegelende rol van mijn zelf. Het is enkel het verschil dat het zelf van mijn tweelingziel heel sterk op dat van mij lijkt, dit zegt overigens niks over de handelingen van haar want die komen voort uit het ego en zijn dus door het leven gevormd en verschillend.

Het gevaar voor tweelingzielen zit er veelal in dat je teveel de relatie die je deelt probeert te begrijpen, daardoor heb ik zelf heel veel kapot geanalyseerd. Daarom raad ik aan gewoon te genieten van de band die je met elkaar deelt tweelingziel of niet.

Hieronder mijn woorden over het begrip tweelingziel:
--------------------------------------------------------------------------------
Een liefde die je nog nooit zo ervaren had, en die zo verschrikkelijk intens is dat je bijna niet kan voorstellen dat een dergelijke liefde kan bestaan. Heeeeeeel mooi dat je dat mag ervaren en beleven, maar laat nu gelijk weer het naampje los wat je er aan gegeven hebt, dus noem die relatie geen tweelingziel, soulmate, nevenziel, bipolaire ziel… of wat dan ook relatie.. benoem alleen wat er is, namelijk LIEFDE.

Hey dat lucht op, je hoeft niet meer in hokjes te denken, je hoeft niet meer te begrijpen wat het is, je mag gewoon aanvaarden dat je LIEFDE voelt. Het feit dat je op deze intense manier liefde voelt mag je koesteren want slechts zelden maakt iemand in zijn of haar leven een dergelijk gevoel mee. Dus je bent een gezegend mens dat je een liefde mag kennen die slechts door weinigen ervaren wordt.

Door die LIEFDE niet te benoemen plaats je het niet in een hokje, want elk naampje wat je er aan zou geven maakt die LIEFDE kleiner dan dat ze werkelijk is. Wanneer je de LIEFDE die je voelt gaat beschrijven in woorden maak je er eigenlijk een beeld van, en een beeld is nooit zo natuurgetrouw als de werkelijkheid. Zie het zoals een film over een waterval, het kan een heel erg mooie film zijn, maar nooit zo mooi als de waterval in het echt zien. Zo is het ook met een dergelijke LIEFDE, maak er geen beeld van, benoem het niet, want daarmee vervallen de prachtige details van de LIEFDE zelf.

Wanneer je die liefde een tweelingziel liefde noemt schept dat allerlei verwachtingen, omdat je een beeld hebt van wat tweelingziel betekent. Daarnaast ga je ook verwachten dat die ander aan dat beeld moet voldoen en eigenlijk ook moet zeggen dat het een tweelingziel relatie is. Je maakt daarmee de ander onvrij en past die ander in het hokje wat jij zelf geschapen hebt. Op het moment dat je die LIEFDE niet meer benoemt ben jij vrij om zelf te ervaren wat je voelt en aanvaard je datgene wat de ander voelt, ook als die gevoelens totaal verschillend zijn.

Besef de reden waarom je een relatie bent gaan benoemen, de reden is namelijk vaak omdat het ons een veilig gevoel geeft, het geeft ons de illusie dat we het begrijpen. Als we iets niet benoemen blijft het ontastbaar, maar dat is juist ook wat LIEFDE is, LIEFDE is ontastbaar en moet ook zo zijn. LIEFDE is als een vlinder, kom nooit aan de vleugels van de vlinder want als je dat doet zal ze uiteindelijk sterven. Kijk en geniet van de vlinder die LIEFDE is, en stop deze niet in een kooitje en prik er geen speld doorheen, niets zo mooi als een vlinder in de vrije natuur.

Laat de LIEFDE los en je mag er elke dag van genieten in al haar schoonheid en glorie

http://www.terugnaardebron.com/forum/lofiversion/index.php?t211.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:29 am

Tweelingzielen – vind je ware spirituele partner
Gepubliceerd: januari 11th, 2011In plaats van het artikel over Indigo’s , Soulmates en Tantra , dat ik bij nader inzien een negatief artikel vond,en heb verwijderd, een ander artikel over soulmates; ik heb er een aantal verzameld en eind januari volgen er meer over dit onderwerp. Ook op Tantra kom ik graag terug Gordon

Wat zijn tweelingzielen?Een tweelingziel is 1 gesplitste ziel verdeeld in twee lichamen. De twee helften zijn mannelijk en vrouwelijk. Tweelingzielen hebben in vorige levens veel met elkaar geleefd.

Iedereen op aarde heeft een tweelingziel. Er zijn mensen die met hun tweelingziel zijn getrouwd, en dat is helemaal mooi natuurlijk! Maar toch hoeft het niet en is het ook helemaal niet nodig om met je tweelingziel een relatie aan te gaan. Er zijn tweelingzielen die elkaar ontmoeten en gaan samenwerken en ondertussen zelfs al een bestaande relatie hebben met iemand anders. Helemaal geen probleem.

Toch zijn er ook mensen die speciaal in dit leven hun tweelingziel als partner krijgen. Ze kunnen van tevoren al een relatie gehad hebben en zelfs getrouwd zijn en dan op een later tijdstip een nieuwe partner krijgen die hun tweelingziel is. Tweelingzielen zijn er om elkaar te leren en elkaar aan te vullen. En er zijn ook mensen die meteen hun tweelingziel als partner krijgen.

Tweelingzielen wilt niet zeggen dat ze allebei precies hetzelfde zijn. Ieder heeft zijn eigen ik en karakter. Tweelingzielen denken hetzelfde en voelen elkaar heel goed aan. Samen beschikken ze over 1 ding wat de ander moet aanvullen. Tweelingzielen vullen elkaar aan. Wat de ander niet heeft, heeft hij/zij wel en andersom. Ik neem even een voorbeeld. De ene helft is assertief en mondiger en de andere helft is spiritueel. De bedoeling is nu dat ze dit beiden op elkaar gaan overdragen.( de aanvulling op elkaar ) Wat de één dus mist vult de ander aan. Zo krijg je de perfecte volmaaktheid en dat is nou precies de bedoeling bij Tweelingzielen. Je wordt samen weer één!

Je tweelingziel is er niet zomaar. Als ze beiden opnieuw worden ge incarneerd hier op aarde worden ze gesplitst. Ze doen allebei een hoop ervaringen op gedurende hun leven. En pas als de tijd er rijp voor is dan mogen zij elkaar ontmoeten. Als ze allebei er klaar voor zijn dan mogen ze elkaar ontmoeten. Ga nooit naar je tweelingziel zoeken want dit heeft geen zin. Je mag je tweelingziel pas ontmoeten als de tijd daar rijp voor is. Als je ernaar op zoek gaat zal je hem/haar nooit vinden.

Zoals ik al zei hebben tweelingzielen veel met elkaar geleefd in vorige levens. En dan niet alleen als partner! Ze zijn van alles geweest van elkaar. Broertjes, zusjes, Opa’s , Oma’s , Vader’s, Moeder’s enz. Ze hebben elkaar leren kennen in die levens en nadat ze beiden waren overleden heeft God ze gesplitst tot tweelingzielen.


Er zijn twee opvallende verschillen over die herkenning, of versmelting met de wederhelft. De vraag is dan wie de wederhelft is. Is dit inderdaad een zielspartner in menselijke gedaante, die je ontmoet en waarmee die heftige herkenning plaatsvindt?
Meer over De Tweelingziel en Zielsverwanten:

<><><>De (ziels)relaties betreffen alle soorten relaties tussen twee mensen, maar met name tussen partners. Om tot meer begrip te komen eerst enkele definities.

Definities

Relatie; een verbintenis tussen twee mensen.

Tweelingziel; twee zielen (mensen) die uit 1 gesplitste ziel afkomstig zijn en elkaar dus reeds kenden gedurende vele incarnaties. Ze complementeren elkaar en helpen elkaar bij elkaars ontwikkelingsproces.

Zielsverwanten; dit zijn mensen die uit verschillende zielen voortkomen. Ze hebben op aarde dezelfde les te leren en zijn derhalve enige tijd bij elkaar. Zodra ze elkaar ‘niet meer nodig hebben’, kan deze relatie uiteenvallen.

Theorieën

Er bestaan diverse theorieën over de ontstaansgeschiedenis van de mensheid, over zielsverwanten/tweelingzielen en over de daaruit voortvloeiende relatievormen.

Deze theorieën zijn te vinden in bronnen van bekende wijsgeren (Plato) en tradities/stromingen (vroege Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme, Gnosis, Islam, Soefisme, Summit Lighthouse). Ook bekende ‘zieners’ (Joseph Rulof, Jacob Lorber en Emanuel Swedenborg) hebben hun visies over zielsrelaties.

Het valt op dat in deze diversiteit aan theorieën en visies een ‘rode draad’ herkenbaar is, een grootste gemene deler. Deze rode draad zie je steeds weer terug in boeken en internetsites over zielsrelaties.

Deze ‘rode draad’ is als volgt

* Er is een oerbron, een goddelijke bron, waaruit alle zielen voortkomen en waarnaar ze ooit terugkeren.

* Door een bepaalde oorzaak zijn er zielen in tweeen gesplitst, in twee complementaire delen.

* Die gesplitste zielen maken gedurende vele incarnaties groei-, bewustwordingsprocessen door.

* De aarde blijkt hiervoor een ideale leerplek te zijn.

* Elke helft van de gesplitste ziel volgt zijn eigen trajekt, afhankelijk van zijn karma.

* Het verlangen naar eenwording met de afgescheiden helft is de (onbewuste) aanzet tot bewustwording, want de herkenning van de zielspartner kan pas plaatsvinden als beide helften zich voldoende ontwikkeld hebben.

* Die herkenning of samensmelting is een heftige gebeurtenis, onomkeerbaar en voor eeuwig.

* Erna helpen beiden zielen elkaar met hun verdere ontwikkeling en met het inlossen van karma. Dit gaat, door de bundeling van krachten, in een versneld tempo.

* Zodra er op aarde geen taken meer te verrichten zijn, hoeven de zielen niet meer te incarneren en komen ze uiteindelijk weer terug bij de oerbron.

Verschillen

Er zijn twee opvallende verschillen over die herkenning, of versmelting met de wederhelft. De vraag is dan wie de wederhelft is. Is dit inderdaad een zielspartner in menselijke gedaante, die je ontmoet en waarmee die heftige herkenning plaatsvindt? Of, is het het moment waarop bij ieder individu afzonderlijk de animus (mannelijk deel) en de anima (vrouwelijk deel) volledig in evenwicht met elkaar zijn gekomen. Het moment, waarop je in alles vrede hebt met jezelf en je op aarde niets meer te leren hebt? De meningen hierover zijn verdeeld.

Wat boeit, is dat de genoemde theorieën al heel oud zijn en heel divers van aard. Toch is er die ‘rode draad’. Is dit wellicht een aanwijzing voor de waarheid ervan? Of zijn deze theorieën mooie verhalen of legendes, die de mensheid aan kunnen zetten tot bewustwording en groei?

Ontstaan tweelingzielen
Het begin

Er is ooit een toestand geweest (voor ons bestaan op aarde) waarin alle zielen verenigd waren in een soort oerbron. Deze oerbron is een toestand van gelukzaligheid, die ook omschreven wordt als nirvana, het Licht, oerenergie, God, e.d. In deze toestand waren de zielen tweeslachtig/androgyn (=zowel man als vrouw), dus compleet. In deze fase was er alleen sprake van energie, dus niet van materie.

Ooit zijn zielsgroepen zich af gaan scheiden van deze oerbron. De oorzaak wordt of onduidelijk of niet omschreven. Het heeft te maken met het niet leven naar de goddelijke kern en er daardoor steeds verder van verwijderd raken; Verwijdering van de bron.

Deze verwijdering ging samen met verdichting van de oerenergie in materie. Zodoende ontstond er voor deze zielen behoefte aan een plaats om te verblijven (de aarde) en een lichaam als huisvesting. En hier komt dan het scheppingsverhaal van de aarde om de hoek kijken: de zielen kregen de aarde als verblijfplaats en de mogelijkheid hier lessen te leren, te groeien in (zelf)bewustzijn zodat terugkeer naar de oerbron uiteindelijk weer mogelijk wordt.

De scheiding

Rondom de schepping van de aarde vond ook de splitsing van de zielen in een mannelijk en vrouwelijk deel plaats. Volgens sommigen als straf vanwege de verwijdering van de oerbron. Volgens anderen als mogelijkheid tot groei. De gelukzalige toestand van het nirvana is weg en de zielen houden een terugverlangen naar deze toestand in zich. De mannelijke en vrouwelijke delen gaan gedurende vele levens hun eigen leven leiden en bouwen elk hun eigen karma op.

Door de scheiding van de wederhelft ontstaat er ook het (onbewuste) verlangen naar hereniging/eenwording. Onbewust is er het weten dat die andere helft, het complement bestaat.

Ontmoeting/herkenning

De kans dat je je tweelingziel ontmoet, is niet groot. Ten eerste moeten beide zielen dan gelijktijdig geincarneerd zijn en ten tweede moeten beiden een gelijkwaardig niveau van zelfontwikkeling hebben bereikt. Ze moeten emotioneel/geestelijk elk voldoende op eigen benen kunnen staan. Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, kunnen ze elkaar ontmoeten en ook herkennen. Dat herkennen vindt plaats op zielsnivo en dat is een heftig moment. Het wordt vaak omschreven in termen van liefde-op-het-eerste-gezicht. In ieder geval een indrukwekkende gebeurtenis voor beiden. Na die herkenning zijn de zielen weer verenigd en kunnen ze nooit meer gescheiden worden. Het blijven nog wel elk verschillende individuen, maar op zielsnivo heeft er een versmelting plaatsgevonden. Deze eenheid is voor hen ook voelbaar als ze mijlen van elkaar verwijderd zijn. De versmelting heeft tot gevolg dat ze bij hun ontwikkeling hun energieën gaan bundelen, waardoor beider ontwikkeling zich in een versneld tempo voorzet (1 + 1 = 2+).

Tweelingzielen kunnen elkaar ook tegenkomen zonder dat die versmelting plaatsvindt. Dan is een van beiden of beiden hier nog niet aan toe voor wat betreft de ontwikkelingsgraad. Afhankelijk van hoe de splitsing heeft plaats gevonden, kan zo’n relatie harmonieus verlopen (ze zijn dan a.h.w. gelijk aan elkaar), of juist met heftige confrontaties. Dan zijn ze elkaars complement; de een heeft die eigenschappen die de ander juist mist. Ze vullen elkaar dan perfekt aan. Het is dan aan hun of ze dit harmonieus op kunnen lossen, of dat er conflicten ontstaan.

Ondanks het feit dat de kans op een ontmoeting klein is, komt het nu (Aquarius-tijdperk) vaker voor dan voorheen. De relatie hoeft niet altijd een liefdesrelatie te zijn. Het komt ook voor bij broers-zussen, ouders-kinderen en andere varianten. De tweelingziel kan in ieder geval herkend worden aan een sterke band met iemand en/of sterke overeenkomsten. Ook haat-liefde verhoudingen komen voor. Of iemand je tweelingziel is, dat weet je alleen zelf, volgens de literatuur. Afgaan op je intuitie, die aangeeft het zeker te weten. Het schijnt dat tweelingzielen in de herkenningsfase daar nooit aan twijfelen.

Zielsverwanten

Naast tweelingzielen bestaan er ook nog zielsverwanten. Dat zijn zielen uit dezelfde zielengroep. Als je die tegenkomt, is er ook sprake van een sterke aantrekkingskracht. De verwijdering van de oerbron heeft in stappen plaats gevonden. Er scheidde zich eerst groepen zielen af, die zich steeds verder splitsten (zielsverwanten), totdat er tweelingzielen overbleven die uiteindelijk ook nog gesplitst werden.

Groepszielen incarneren vaak tegelijk om elkaar op aarde te kunnen helpen. Er zijn er ook meerdere van, terwijl er maar 1 tweelingziel bestaat.

Passage uit het boek Tweelingzielen -Vind je ware spirituele partner van Patricia Joudry


Het concept “tweelingziel” laat de ware aard zien van liefde en waarschijnlijk van ook het doel van een ziel die op Aarde leeft.

De ziel verlangt naar eenheid en wil naar het ware “thuis” terugkeren. De weg terug begint wanneer de ziel en individu wordt, en een leven leidt in een staat van afgescheidenheid.
God is als één groot bewustzijn, het werd verdeeld in kleinere stukjes (groepen groepszielen), en deze groepen werden ook weer verdeeld en in het einde kom je uit bij de ziel (de verbinding van de 2 tweelingzielen). Deze ziel werd uiteindelijk ook in tweeën gedeeld. Hiermee werd de mannelijke en vrouwelijke sekse gecreëerd. Voor deze laatste splitsing was dit wezen (de gecombineerde tweelingzielen) geslachtsloos.

Na deze splitsing werden de 2 tweelingzielen van elkaar gescheiden. Maar in zich dragen ze de herinneringen aan de ander. Dit maakt dat ze toch nog een soort verbinding met elkaar hebben. Deze herinneringen zal het mogelijk maken voor de 2 zielen om elkaar terug te vinden. Dit zal mogelijk zijn als ze beide klaar zijn om de terugweg te beginnen. Dit is als ze op het punt zijn aanbeland waarop ze het verste van God vandaan zijn (dus het hoogste punt van individualiteit). Hierna zullen ze weer terugkeren naar hereniging.

Dit hoogtepunt bereiken we als we volledig onszelf zijn en geen behoefte meer hebben aan een ander om ons het gevoel van “we zijn de moeite waard” te kunnen geven. Als we de ultieme eenzaamheid bereiken en de ultieme onafhankelijkheid en dit hebben beleefd en doorleeft. Dan pas zijn we klaar om onze tweelingziel te ontmoeten.

De twee tweelingzielen wandelen een verschillende levensweg. Ze maken verschillende dingen mee, verschillend maar complementair. Als ze elkaar ontmoeten is die ander altijd anders, nieuw en interessant. Ze geven wat we zelf missen in ons leven.

Een tweelingziel ontmoeten is iets heel anders dan verliefd worden. Wanneer we verliefd worden, verlies je jezelf in die ander. We verliezen onze identiteit en vertrouwen het compleet aan die ander toe, want w denken dat die ander beter voor onszelf kan zorgen dan we dat zelf kunnen.
Maar bij tweelingzielen herkennen we onszelf in die ander. Het is als een spiegel, die ons lat zien wie we werkelijk zijn. We verliezen ons niet in die ander, maar vinden onszelf.

De weg terug (naar God) is lang en pijnlijk. Er is geen binnen doorweg. Maar we groeien door pijn. Maar in het einde weten we dat het de pijn waard was. Dan zijn we de pijn al lang vergeten.

Eenzaamheid is gebaseerd op een verkeerd gevoel van afscheiding. Als 2 mensen een relatie beëindigen gaan ze soms direct door naar de volgende, omdat ze bang zijn voor de eenzaamheid. Maar eenzaamheid kan een grote leraar zijn. We kunnen alleen ons ware zelf vinden als we alleen zijn. In eenzaamheid kunnen we luisteren naar de stem van onze innerlijke hogere zelf.

Wat we doen beïnvloed onze tweelingziel. Zoals met yin en yang. De man en de vrouw moeten in balans komen, de vrouwelijke kracht en mannelijke kracht in de man en in de vrouw moeten in evenwicht zijn.

Alle relaties en zelfs huwelijken zijn lessen in liefde. Door deze te ervaren (vooral de fouten die we maken in relaties) leren ons.

Een voorbeeldje : en vrouw probeert meer als een man te zijn (mannelijke kwaliteiten tot expressie te brengen). De mannelijke kracht in haar zal stijgen, of zelfs de overhand nemen over haar vrouwelijke kracht. Maar in het einde is het haar taak de beide krachten in balans te brengen. Om zowel mannelijke als vrouwelijke kwaliteiten tot expressie te brengen.
Voor de man geldt hetzelfde.

De weg terug begint dus met de hereniging met de tweelingziel. Dan met de verschillende zielen van dezelfde groepsziel, op de weg terug naar God.

We vinden onze tweelingziel niet door hem overal te gaan zoeken. Maar door in onszelf te zoeken. En hierdoor te groeien. We zullen barrières vinden op onze weg naar onze tweelingziel. Die kunnen van binnenuit komen (problemen in onze persoonlijkheid die we moeten overkomen) of problemen van buitenaf (de tweelingziel is getrouwd en heeft kinderen).

De persoonlijkheid heeft een schaduwkant, net als de samenleving waarin we leven. Voordat we af kunnen rekenen met het slechte (in de wereld in en onszelf) moeten we leren dit te herkennen en inzien hoe we dit slechte kracht geven (door onze gedachten, ons gevoel of ons gedrag). Als we dit ontdekken, kunnen we met het slechte afrekenen (als we dat willen). Maar veel mensen durven niet te kijken naar hun tekortkomingen. Ze negeren het liever, maar dan blijven de tekortkomingen bestaan. We kunnen niet afrekenen met hetgeen we niet zien (of willen zien).

Ze kennen elkaar en kunnen elkaars in de nacht in hun dromen ontmoeten. En wanneer hun bewustzijn genoeg is gegroeid kunnen ze elkaar in de astrale wereld ontmoeten.
Tweelingzielen houden van elkaar, zoals ze van zichzelf houden.

bron: onbekend

http://www.nieuwetijdskind.com/tweelingzielen-vind-je-ware-spirituele-partner/
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:53 am

http://www.zielsliefde.nl/zielsliefde_ervaringsverhalen_partner.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitimezo okt 09, 2011 1:12 am

http://www.zielsliefde.nl/images/off/vraagRandomImage/447_zielsiefde_soulmates_antwoorden.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Gesponsorde inhoud





Getrouwd en dan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Getrouwd en dan?   Getrouwd en dan? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Getrouwd en dan?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Soulmates :: Wat zijn Tweelingzielen? :: Vragen & Ervaringen-
Ga naar: