Soulmates
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Soulmates

Soulmates, Twinsouls, tweelingzielen, zielsliefde,
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Liefde en de chakraleer

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Liefde en de chakraleer Empty
BerichtOnderwerp: Liefde en de chakraleer   Liefde en de chakraleer Icon_minitimezo okt 09, 2011 12:55 am

Mij wordt wel eens gevraagd wat liefde nu is in relatie tot de chakraleer. Kan je liefde voelen en waar zit het? Wat is verliefdheid. Waar kunnen we op vertrouwen???

Ja, de liefde......ik ben altijd erg wantrouwig als iemand zegt dat hij of zij als een gek verliefd is. Want wat is het? Klopt het? Kunnen we op dat gevoel vertrouwen?

Voelen is bewustzijn, is ervaren, waarnemen wat-is. Het is op zich een zintuiglijk iets.

Kijken we eens vanuit de chakra’s:

Seksuele aantrekkingskracht: vaak een kwestie van het basischakra en de milt: vanuit deze chakra's geregeerd is er seksualiteit zonder liefde, de natuurlijke functie van voortplanting.

Macht: de (negatieve) zonnevlecht wil heersen, domineren. Een vrouw of een man willen bezitten. Relaties als: de meester en de slaaf/slavin. De pantoffelhelden. De sloofjes.

In positieve zin: genegenheid: maar toch is er dan iets negatiefs, n.l. medelijden, zorgbehoefte, vader-kind relatie, moeder-kind relatie.

Ware liefde, zuiver voelen, vanuit het hart. Zuiver voelen. Heeft niets met met de persoonlijkheid te maken. Onbaatzuchtigheid.

Kosmische, goddelijke liefde, het kruinchakra, de ziel, éénwording. De liefde is niet meer op een mens gericht en met een mens gedeeld, maar er is een versmelting met de bron, door veel mystici ook wel de Geliefde genoemd. De persoon is verdwenen, men is één met de bron. Het gevoel is niet meer in het lichaam geconcentreerd maar vult de hele omgeving. Het kan ook een heel wijds gevoel van ruimte zijn, stil en met een diepe stille liefde.

Er zijn ook nadere benaderingen mogelijk:

Relaties vanuit het denken zijn verstandsrelaties: twee ego's die elkaar 'voorgeprogrammeerd' ontmoeten, meestal uit gelijke kringen. Men is eenzaam en wil een partner. Er kunnen familiebelangen of zakelijke belangen aan ten grondslag liggen. De keus is vaak te snel verstandelijk gemaakt. Internetdates etc. Kan goed gaan zolang de partners gelijk-op ontwikkelen. Gaat één van de partners zijn eigen (innerlijke) weg, dan is het einde nabij.

Een wederzijdse projectie, vol misverstanden en conflicten. Onbegrepen relaties. De schaduwen reageren op elkaar. Is bijna een ziekte. Dolle verliefdheid. Vaak tijdelijk en daarna valt het helemaal weg. Kan ik haat omslaan, wanneer de eigen schaduw ontkend wordt. Bekende voorbeelden:

Vrouwen die mannen te veel lief hebben. Worden vaak geslagen, vernederd. De kwetsuren uit de kindertijd herhalen zich in ene nieuwe relatie. Partnerkeuze herhaalt zich. Misbruik wordt (onbewust) vaak aan kinderen doorgegeven.

Mannen die hun femme fatale tegenkomen: dolverliefd, de hele omgeving ziet dat het fout is en dat het fout gaat, maar de mannen gaan hun noodlot tegemoet, ziende blind, ze worden financieel uitgekleed, de energie wordt hen afgenomen. Vaak veel te jonge partners.

Een karmische relatie, vaak met veel ellende, vaak tijdelijk, maar met veel leerervaring. Vaak therapeutische relaties. Partners liggen qua ontwikkeling vaak niet op één lijn, omdat het conflict nodig is voor het opdoen van de ervaringen. Zit al een zielsrelatie onder.


Een diepe zielenband? Soulmates. Dan heb je niets te vertellen. Je weet dat je weet. Je kan samen dingen uitwerken ten goede van elkaar. Nooit doe je dingen enkel voor jezelf. Er is respect, er is groei, en ben je klaar, dan scheiden zich de wegen. Kunnen ook conflicten en problemen zijn, maar het respect blijft voorop staan.


Tweelingzielen: ja.... dan ontmoet je je wederhelft. Heel zeldzaam. Zonder die ander ben je niet compleet. Oh, wanneer je gelukkig getrouwd bent en je komt je tweelingziel tegen..... Komt minder voor dan veel newagers hopen of beweren. Behoeven geen gemakkelijke relaties te zijn. De tweelingzielen zijn elkaars tegenpolen. Zij vullen elkaar aan. Kan man-vrouw zijn, maar ook van gelijk geslacht.


Een zielsversmelting? Dat is de hemel. Dat is tantra. Dan is het echte onvervalste Eenwording. Dat is de top. Hoeft niet tot een vaste relatie te komen. Bron voor literaire meesterwerken. Vanaf het moment dat de ziel erbij komt ben je geen eigen baas meer. Alles is gericht op groei, dus veel geploeter en veel hoogte- en dieptepunten. Met dat soort mensen werk ik meestal. Maar ja, wie of wat is de ziel........


Liefde als herkenning van wat je bent (Liefde) in de ander. Dit is het inzicht van alle belangrijke godsdiensten. wanneer er twintig mensen in een ruimte bijeen zijn, zijn er geen twintig afzonderlijke personen aanwezig. Er zijn twintig lichamen aanwezig met één licht, Liefde. Wij zijn Een. Wij zijn geen afzonderlijke golven, wij zijn de oneindige oceaan. Ik ben niet 'ik', maar Ik-Ik, het zelf dat het hele universum is. Er is geen ander, alles is mijZelf. Ik ben niet alleen, maar Al-Een. Ik ben al het ene.

Conclusie
Je weet het nooit…..

Soms moet je je noodlot tegemoet en soms is je de hemel op aarde jou gegund...

Er zijn wat aanwijzingen:

Wat stil is, rustig aanvoelt, als een vaststaande waarheid komt uit het Gevoel, uit de Ziel. Je hebt samen weinig woorden nodig want je ‘weet’. Daar kan je op vertrouwen.

Wat druk is, emotioneel is, wat enorme pieken en dalen kent, dat is allemaal emotie, is allemaal denken, onbetrouwbaar, alle lichten op rood!!!!! Ga naar je vrienden om advies en luister!!!!!

Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Wij zijn al het Ene. Wij geloven nog onze gedachten dat wij apart staan van de rest van de wereld, maar eens zullen wij weten dat wij nu reeds Alles zijn.
http://www.chakraplein.nl/liefde_en_gevoel.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
 
Liefde en de chakraleer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Liefde is....
» In liefde gedicht van Blue
» Soraday Liefde voor eeuwig
» De grote liefde van Napoleon Bonaparte

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Soulmates :: Wat zijn Tweelingzielen? :: Uitleg & Informatie-
Ga naar: