Soulmates
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Soulmates

Soulmates, Twinsouls, tweelingzielen, zielsliefde,
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Karmische relaties

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimedo okt 13, 2011 11:44 pm

http://www.enlighteningmedia.nl/?p=1263

Karmische relaties
In dit verband wil ik iets zeggen over karmische relaties. Hiermee bedoel ik relaties tussen mensen, die elkaar kennen van een vorig leven, waarin zij in relatie tot elkaar intense emoties hebben ervaren. Deze emoties hadden iets onopgelosts in zich; er was sprake van schuld, angst, afhankelijkheid, ontrouw, kwaadheid of iets dergelijks. Vanwege deze onopgeloste emotionele lading, trekken zij elkaar weer aan in een andere incarnatie. Het doel van de hernieuwde ontmoeting is dat de onopgeloste emotionele kwestie alsnog wordt opgelost. Dit gebeurt doordat de oude manier van met elkaar omgaan eerst in korte tijd weer tot leven komt (herhaling van de oude situatie) en er vervolgens bij beide partners de keuzemogelijkheid is er nu op een andere manier mee om te gaan. Het spirituele doel van de hernieuwde ontmoeting is dus dat je nu andere keuzes maakt dan in dat vorige leven.
Een voorbeeld. Een vrouw heeft in een vorig leven een echtgenoot gehad die erg bezitterig en bazig was. Zij liet dat een tijdlang over zich heengaan, maar besloot op een gegeven moment dat het genoeg was en verbrak de relatie. Later pleegt de man zelfmoord. De vrouw krijgt berouw. Ze gelooft dat zij schuldig is. Had ze hem niet nog een kans moeten geven? Dit schuldgevoel draagt ze de rest van haar leven met zich mee.

In een nieuw leven ontmoeten ze elkaar weer. Er is een vreemde aantrekkingskracht tussen hen. Aanvankelijk is de man buitengewoon charmant en zij staat in het middelpunt van zijn belangstelling. Hij vereert haar. Ze krijgen een relatie. Nu wordt hij steeds jaloerser en bezitterig. Hij verdenkt haar van vreemdgaan. Zij bevindt zich in een innerlijke strijd. Ze is boos en ontzet dat hij haar ten onrechte beschuldigt, maar ze ervaart ook een vreemde dwang om het door de vingers te zien, om hem een nieuwe kans te geven. Hij is gewond van binnen, denkt ze, hij kan er ook niets aan doen dat hij die verlatingsangst bij zich heeft. Misschien kan ik hem helpen dit te overkomen. Ze vindt verontschuldigingen voor haar gedrag, maar in feite laat ze haar grenzen overschrijden. De relatie tast haar eigenwaarde aan.

De meest bevrijdende keuze voor de vrouw zou nu zijn: de relatie verbreken, en zonder schuldgevoel haar eigen weg gaan. De pijn en angst van de man zijn niet haar verantwoordelijkheid. Zijn pijn en haar schuldgevoel hebben geleid tot een destructieve relatie. Er lag al een lading op deze relatie uit een ander leven. De betekenis van de hernieuwde ontmoeting is dat de vrouw moet leren loslaten zonder schuldgevoel en dat de man moet leren emotioneel op eigen benen te staan. Het verbreken van de relatie is hier dus de oplossing.

De oplossing van het karma van de vrouw ligt in het alsnog loslaten van haar schuldgevoel.

De ‘fout’ die zij in het vorig leven maakte was niet het verlaten van de man, maar het zich verantwoordelijk voelen voor zijn zelfmoord. Voor de man zou het weggaan van de vrouw betekenen dat hij nu echt geconfronteerd wordt met zijn eigen pijn en angst en dat hij nu kan kiezen deze in de ogen te zien in plaats van ervoor te vluchten.

Een karmische ontmoeting herken je doordat de ander je eigenlijk onmiddellijk bekend of vertrouwd voorkomt.

Vaak is er ook een wederzijdse aantrekkingskracht, iets dwingends ‘in de lucht’ waardoor je bij elkaar wilt zijn en elkaar wilt ontdekken.

Als de gelegenheid er is, kan deze sterke aantrekkingskracht uitgroeien tot een liefdesrelatie of tot een heftige verliefdheid.

De gevoelens kunnen zo heftig zijn dat je denkt de grote liefde of je tweelingziel te hebben ontmoet.

Er zit echter een addertje onder het gras. Er zijn ook altijd problemen in zo’n relatie, die vroeger of later de kop opsteken. Vaak raken de partners met elkaar in een strijd verwikkeld, die de ingrediënten macht en afhankelijkheid in zich draagt. Zij herhalen hiermee een drama dat zij uit een vorig leven herkennen. Zij kunnen in een vorig leven liefdespartners zijn geweest, ouder en kind, baas en onderdaan, of een andersoortige relatie. Maar altijd is er sprake geweest van een pijn die zij in elkaar hebben aangeraakt, door ontrouw, machtsmisbruik, of juist te sterke aanhankelijkheid. Er is een diepgaande emotionele ontmoeting geweest die onuitgewiste littekens en emotionele schade heeft veroorzaakt.
Zij kennen elkaar dus op een diep niveau. Daarom kunnen de aantrekkingskracht en ook de negatieve emoties zo heftig zijn wanneer zij elkaar in een nieuwe incarnatie weer ontmoeten.
In de meeste gevallen is het – spiritueel gezien – de bedoeling dat zielen die op deze wijze energetisch met elkaar verstrengeld zijn geraakt, elkaar loslaten en ‘éénheden-op-zich’ worden. In concrete woorden: karmische relaties in de zin waarin wij het hier bespreken zijn meestal geen langdurige, stabiele, liefdevolle relaties. Het zijn vaker destructieve relaties dan helende relaties. Vaak is het gewoon de bedoeling van de ontmoeting dat je erin slaagt elkaar nu in liefde los te laten. Dat is iets wat niet is gelukt in een (of meerdere) vorige leven(s), maar nu is er een nieuwe kans om elkaar in liefde los te laten.
Als jijzelf je bevindt in een relatie die wordt gekenmerkt door intense emoties, een relatie die veel verdriet en pijn in je naar boven haalt maar waarvan je maar niet kan loskomen, realiseer je dan dat niets jou verplicht bij die ander te zijn. Realiseer je ook dat intense emoties vaker wijzen op diepe pijn dan op wederzijdse liefde. De energie van liefde is wezenlijk kalm en rustig, licht en stimulerend. Het is niet zwaar, uitputtend en dramatisch. Als een relatie deze karaktertrekken krijgt, is het tijd om los te laten en niet om er nog eens “aan te werken”.
Soms denken jullie dat je bij elkaar moet blijven, omdat je “iets uit te werken hebt samen”.
Juist het bestaan van karma voeren jullie aan om alsnog bij elkaar te blijven. Jullie verdraaien hier het begrip karma. Karma werk je niet samen uit, karma is iets individueels.
Het karma wat er is, vraagt er juist om dat jij het loslaat, dat je je terugtrekt uit zo’n relatie om de heelheid in jezelf te gaan ervaren. Karma oplossen doe je alleen, in en met jezelf. De ander kan iets in jou raken. Maar het zijn je eigen wonden en kwetsuren die je in jezelf ontmoet terwijl je in relatie staat met een ander. Jij hebt alleen de verantwoordelijkheid voor jezelf.
Het is heel belangrijk je dit te realiseren, omdat het een van de voornaamste valkuilen is in relaties. Jij bent niet verantwoordelijk voor de ander, de ander is niet verantwoordelijk voor jou en de oplossing voor jullie problemen ligt niet in het gedrag van de ander.
Soms staan jullie zo in verbinding met het innerlijk kind van de ander, het emotioneel verwonde stuk in de ander, dat je denkt de verantwoordelijkheid te moeten nemen voor het kind in de ander. De andere persoon doet dat bij jou ook, maar dit is een doodlopende weg. Je gaat dan emoties van onmacht en angst in een ander honoreren, terwijl hij/zij er meer bij gebaat is dat jij duidelijk grenzen stelt en voor jezelf opkomt. Het is jouw bestemming om heel en alleen te kunnen zijn, helemaal in jezelf. Dat is de voorwaarde voor een werkelijk gelukkige relatie.

(Pamela Knibbe)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimedo okt 13, 2011 11:52 pm

Zeer herkenbaar stuk voor mij inzake een ex
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimedo okt 13, 2011 11:54 pm

Paranormale blik op je relatie, deel 1
Je Relatie Paranormaal Bekeken.


Niets is meer beschreven in de literatuur dan relaties. In de huidige opgang van het grotere spirituele bewustzijn is ook het thema relaties meegegroeid. Door dit grotere bewustzijn zijn wij als mensen onze relaties in diepere verbanden gaan beschouwen. De boeken en publicaties die de afgelopen decennia zijn verschenen spreken hier boekdelen over. Boeken als "Mars en Venus" vliegen als warme broodjes over de toonbank en zorgen ervoor dat de beroepsgroep van therapeuten die zich met relaties bezig houden aanzienlijk is gegroeid.

In het spirituele is het onderwerp relaties ook het meest voorkomend, 6 van de 10 vragen die aan ons Spirituele Raadgevers wordt gesteld gaat over dit thema.

Bekeken door de bril van de paragnost komen wij de volgende thema's tegen:

- kennen wij elkaar uit vorige levens
- wat hebben wij met elkaar uit te werken
- bestaat er wederzijds karma
- bestaat er liefde op het eerste gezicht en hoe is ons wederzijds "trillingsgetal"
- is de mens monogaam en is dit spiritueel bepaald
- bestaat de ware en wanneer kom ik hem of haar tegen
- "de prins of prinses op het witte paard"
- tweelingzielen en de liefde
- waarom gaat hij of zij vreemd
- scheidingen, waarom zijn kinderen de dupe en hoe is hun rol bezien vanuit een spiritueel kader
- het geheim van samen oud worden en hoe te bereiken dat je bij elkaar blijft


Kennen wij elkaar uit vorige levens?

Een ieder komt wel eens iemand tegen waarbij direct de vonken overspringen en de chemische verwardheid toeslaat. Dit verliefd worden kennen we natuurlijk allemaal. Spiritueel bekeken voelen wij dan "ik heb jou eerder ontmoet of ik ken jou al mijn hele leven" allemaal hebben wij dit gevoel wel eens. Dit gevoel komt niet alleen bij relaties maar ook bij anderen bij wie niet direct een vonk overspringt maar wel een gevoel wordt opgeroepen dat je de ander al langer kent. Waar wordt dit gevoel door veroorzaakt?

Op basis van de vele therapeutische gesprekken die ik met mensen in wat voor vorm ook heb gehad ben ik tot de ontdekking gekomen dat dergelijke gevoelens inderdaad niet zomaar ontstaan. Om dit wat nader uit te leggen ga ik terug naar het begrip reïncarnatie. Reïncarnatie is het steeds weer terugkeren van de ziel in een stoffelijk lichaam hier op aarde of een andere planeet in onze grote kosmos (er zijn 125 miljard zonnestels dus de alom heersende gedachte dat er op meerdere planeten leven moet zijn is dus niet een gekke gedachte). In mijn waarheid zie ik het zo dat wij als extra dimensionale energie incarneren in zogenaamde groepen. Deze gedachte wordt aangehangen door een meerderheid van spiritueel bewuste mensen. Hoe werkt dit dan is de vraag die mij dan altijd wordt gesteld. Ik ga er van uit dat we allemaal ons verblijf hebben in die dimensie die wij Gene Zijde noemen. In veel groeperingen heerst de gedachte dat die andere dimensies lichtsferen zijn waarin onze kosmische evolutie plaats vindt en van waaruit wij reïncarneren naar een aards bestaan om op die manier verder invulling te geven aan onze spirituele evolutie. In de vele levens die wij aards hebben (het kunnen er wel honderden zijn) komen wij natuurlijk vele mensen tegen en hebben wij op wat voor manier dan ook iets met elkaar te maken. De diepere contacten die hier uit ontstaan hebben natuurlijk ook een intense betekenis, immers niets gebeurt voor niets en alles heeft een reden. Allen hebben wij van elkaar iets te leren of kunnen wij op wat voor wijze dan ook iets op positieve en helaas ook op negatieve wijze van elkaar leren. In de loop van de talloze incarnaties vorm je samen zogenaamde groepen aan Gene Zijde. Deze zielengroepen hebben ieder een eigen doel die weer in verband staat met het spiritueel bewustwordingsproces en je kosmische evolutie.

Bij elk aards leven dat wij weer aanvangen hoort een hoofddoel en vele subdoelen die wij ons zelf stellen en waar wij mee aan het werk gaan in een nieuwe incarnatie. Deze blauwdruk zien wij, voor wij weer een nieuw leven in gaan. Bij dit nieuwe leven horen ook de mensen die wij gaan ontmoeten om deel uit maken van de invulling van die doelen. Uiteraard hoort het aangaan van een relatie daar natuurlijk bij met als belangrijkste vorm de liefdesrelatie. Door deze hernieuwde ontmoetingen in een aards zijn kan het dus voorkomen dat we iemand tegenkomen waarbij we direct dat gevoel krijgen elkaar al langer te kennen. We voelen een gelijke energie en de uitwisseling verloopt transparant en een intiem zijn ontstaat. Dit afstemmen op elkaar en invoelen bij elkaar noem ik het richten van het wederzijds trillingsgetal.

Wat hebben we met elkaar uit te werken ?

In het vorige stuk heb ik reeds een aanzet gegeven over het hoe en waarom we elkaar in eerdere levens tegen komen. De vraag die dan meteen bij ons opkomt is wat we met elkaar hebben uit te werken en waarom dat zonodig in relationele bindingen plaats vindt. Nu wil ik daar dieper op ingaan waarbij het thema karma ook aan de orde komt en eigenlijk wezenlijk iets zegt van het hoe en waarom.

In de sessies die ik als Paragnost met mensen heb komt het thema relaties veelvuldig naar voren (60%) en dit is natuurlijk volkomen logisch, immers gaat het toch in het leven over de liefde en alles wat daar bij hoort.
In onze relatie(s) zijn duidelijk verbanden en patronen te herkennen waarin we belangrijke aspecten voor ons zelf (en soms voor de ander) dienen uit te werken. Enerzijds zijn die aspecten gerelateerd aan onze blauwdruk -ons levensdoel - en anderzijds is het bekend dat we elkaar in dit leven niet voor niets tegenkomen (zie deel 1). Algemeen wordt aangenomen dat we groepsgewijze incarneren d.w.z. we kennen elkaar vaak al vanuit vorige levens. Zo een ontmoeting kan honderden jaren terug liggen of vrij recent. Daar de mens in zijn menselijke staat niet monogaam is (vaak hebben we meerdere relaties in ons leven, alleen hopelijk niet tegelijkertijd), is de relatie de meest aangewezen structuur om bepaalde aspecten die we willen vervolmaken via anderen uit te werken. Enerzijds is het de bedoeling om onopgeloste zaken, problematieken, en trauma's vanuit vorige levens opnieuw te aspecteren, anderzijds kan het zijn dat we nog iets naar elkaar hebben goed te maken of verder uit te werken.

Om dit wat nader toe te lichten een praktijkvoorbeeld: een vrouw had relatieproblemen met haar partner en kwam bij mij om raad en bevestiging. Zij vertelde mij het volgende verhaal: Ze was al 12 jaar getrouwd met haar partner en vond dat hij te weinig tijd voor haar had. De man was 3 avonden per week aan het werk, sportte 2 avonden en ging op vrijdag met zijn vrienden op stap, de zaterdagavond stortte hij in en ging vroeg naar bed, sliep op zondag lang uit en ging daarna sleutelen aan zijn motor of auto. Tijdens het gesprek bleek dat de vrouw natuurlijk veel liefde en vooral aandacht te kort kwam, nu was de vrouw al eens eerder in regressie geweest waarbij vast kwam te staan dat zij in een vorig leven ook met dezelfde man was samen geweest en haar in de steek had gelaten toen zij van haar derde kind in verwachting was. Mij werd duidelijk dat deze twee mensen iets met elkaar hadden uit te werken wat zich al in vorige levens had aangediend en kennelijk nog niet was ingelost. In deze nieuwe incarnatie waren ze elkaar opnieuw tegengekomen en diende een gelijksoortig aspect zich opnieuw aan. Mijn uiteindelijke conclusie was dat er een karma was ontstaan waarbij haar man de kans had om dat in dit leven in te lossen (goed te maken dus) en opnieuw dit aan het versterken was. Uiteraard heb ik de vrouw kunnen aangeven hoe hier in dit leven mee om te gaan en heb haar hier mee kunnen helpen.

Wat was er in dit praktijkvoorbeeld eigenlijk aan de hand? In mijn waarneming moest de man in dit leven er voor zorgen niet alleen met zichzelf bezig te zijn maar ook om er voor anderen te zijn, misschien was dit ook in zijn vorig leven zo maar in ieder geval speelde dit nu heel duidelijk en wel zo duidelijk dat het in een karmisch kader diende te worden uitgewerkt, het besef dat de man in dit leven heel egoïstisch was is alleen niet genoeg, hij diende te leren dat je diepe en intieme banden niet zomaar kan verbreken en dat je vanuit diepte en intimiteit ook verantwoordelijkheden naar elkaar (of naar andere mensen) niet zo maar kon loslaten. De vrouw diende in dit leven te leren om haar leven niet aan een ander alleen op te hangen maar vooral voor zichzelf op te leren komen en niet alleen gevend (pleasing) bezig te zijn, ze diende te eisen wat haar toekwam en vooral haar eigen koers te varen. In haar vorig leven was het niet anders maar in dit leven was ze een zelfbewuste jonge vrouw die precies wist waarom het ging maar toch niet krachtig genoeg voor zichzelf kon op komen om te krijgen wat ze verdiende.
Nu is dit voorbeeld nog een simpele vorm, er zijn echter ook andere en heftiger voorbeelden waarin hetgeen dat we met elkaar hebben uit te werken nog niet is afgerond, neem het voorbeeld van de vrouw die jong in het kraambed stierf en die haar partner in een nieuw leven tegenkwam waarna ze 50 jaar bij elkaar zijn geweest, of het voorbeeld van de man die net nadat hij in het huwelijk was getreden werd opgeroepen voor militaire dienst en sneuvelde in de oorlog en in het volgend leven zijn partner opnieuw tegenkwam om alsnog hun relatie te voleinden. Het moge duidelijk zijn dat je elkaar niet voor niets tegenkomt en onafgemaakte relaties toch een vervolg krijgen in een volgend leven omdat het lerend aspect nog niet is afgemaakt.

Traumatische verbindingen en relaties hebben niet voor niets plaats, wat te denken van de onbeantwoorde liefdes in een leven van iemand of het elkaar steeds mislopen in het ene leven en het vinden van elkaar in dit leven.

Uiteraard zijn er ook positieve situaties, een daarvan is mij altijd bijgebleven: een man had in dit leven steeds dezelfde droom van een mooie blonde vrouw in een prachtige jurk uit begin achttiende eeuw, in zijn droom had hij een uiterst gepassioneerde liefdesrelatie met haar maar wist dat ze een ander toebehoorde, hijzelf was een ondergeschikte en zij de vrouw van zijn baas. Uiteraard vond hij het een onzinnige droom met een romantisch sausje overgoten, maar omdat hij de droom bleef terugkrijgen (repeteerdroom) kwam hij bij mij voor een verklaring, door ziekte mijnerzijds moest ik de eerste afspraak afzeggen en kwam de man na een maand alsnog op consult. In dat consult vertelde hij mij opnieuw de droom die hij mij al eerder telefonisch had verteld toen hij de eerder geannuleerde afspraak met mij maakte, en wat bleek: in de maand waarin de afspraak was uitgesteld was hij een vrouw (in de supermarkt notabene) tegengekomen die precies leek op de vrouw van zijn dromen (het bestaat dus letterlijk), hij was bijna flauwgevallen, zij zag dat en schoot hem te hulp, en het eerste wat hij haar vroeg was of zij een relatie had. De vrouw was single maar snapte niets van zijn commotie, hij vroeg haar om samen een kopje koffie te drinken als dank voor haar hulp en dat hij haar zijn vraag aan haar wilde uitleggen. Tijdens het koffiedrinken vertelde hij haar van zijn droom en zij bekende hem direct ook een diepe herkenning ter hebben gehad toen zij hem voor het eerst zag. Voor zover ik weet zijn ze nog gelukkig met elkaar en hebben ze twee kinderen.

Je zou ook kunnen zeggen dat hij helderziend de vrouw in zijn droom al had gezien maar juist het feit van de jurk en de tijdzetting waarin de droom zich afspeelde gaf mij duidelijk aan dat zij elkaar al eerder hadden ontmoet en dat hun relatie uit hun vorig leven nog een vervolg moest worden gegeven. Je kan ook zeggen dat liefde op het eerste gezicht zoals in dit voorbeeld dus niet zo maar iets chemisch is maar misschien een vervolg op een leven waarin de liefde niet volledig uitgewerkt heeft kunnen worden.

Dat liefde op het eerste gezicht ook echt de eerste keer kan zijn vertel ik in het volgende deel over dit thema over relaties waarin ik dit onderwerp centraal behandel.




http://www.paraview.nl/content.php?id=38



Laatst aangepast door Admin op vr okt 14, 2011 12:00 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimedo okt 13, 2011 11:59 pm

VoorbeeldsessiesOp deze pagina wil ik jou als lezer informeren over de verschillende(transpersoonlijke) levensgebieden waar klachten en problemen kunnen zijn ontstaan.

Door verschillende voorbeelden te geven hoop ik je een indruk te geven van wat je tijdens de sessies, inhoudelijk zoal zou kunnen tegenkomen.

Met het oog op privacy van cliënten zijn alle namen en eventuele herkenningspunten verandert.


Het Hier en Nu
Hoe manifesteert zich jouw probleem en met welke (negatieve) emoties en gedragingen gaat het gepaard, hoe ga je hiermee om en over welke andere mogelijkheden beschik je?



Dirk vertelt dat hij moeilijk overweg kan met werkgever. Hij wil het hem graag naar de zin maken en doet erg zijn best op zijn werk. Eigenlijk weet hij dat zijn baas niets op de kwaliteit van zijn werk aan te merken zou mogen hebben. Toch krijgt hij vaak te maken met kritiek.

Tijdens een hypnose sessie vraag ik Dirk om zich voor te stellen hoe het is om tegenover de kritische werkgever te staan. Hij schets hoe hij zich voelt en wat er in zijn beleving gebeurt.

Dan vraag ik Dirk om als het ware eens naast zichzelf te gaan staan en van buitenaf naar zichzelf en zijn baas te kijken. Wat valt hem op? Aan zichzelf? En aan de interactie?

Tot zijn verbazing ziet hij van buitenaf dat de baas veel vriendelijker oogt dan hij steeds heeft ervaren. Ook ziet hij dat hijzelf vanuit zijn eigen angst voor kritiek, de situatie al vanuit een verdedigende houding instapt. Dit maakt dat de baas zich aangevallen voelt en zijn autoriteit veel sterker neerzet dan eigenlijk nodig zou zij. De hele situatie wordt gespannen, omdat de werkgever Dirk z'n verdedigende houding niet begrijpt.

Dirk schrikt wel van deze inzichten maar neemt zich voor om voortaan anders de situatie in te stappen. Samen geen we op zoek naar de hulpbronnen die hij tot zijn beschikking heeft om meer vertrouwen te voelen en zich opener op te stellen. We oefenen dit in de hypnose en de baas reageert positief.

Ook in het echte leven verandert Dirk zijn houding en plukt hiervan de vruchten: hij ontvangt eindelijk de waardering die hij zo graag wou, en de sfeer op de werkvloer is meer ontspannen.




Trauma in het volwassen leven
Je kunt hierbij denken aan verlies zoals echtscheiding of faillissement, een ongeluk of ziekte waar jij of een geliefde onverwacht mee te maken krijgt.



Marie komt erg verdrietig bij mij in de praktijk. Haar vader is plotseling overleden en ze heeft geen kans gehad om ruzies uit het verleden bij te leggen. Een lange periode voor het sterven van haar vader hadden zij onenigheid over de manier waarop Marie koos haar leven in te richten. Nu haar vader is overleden, is ze bang dat hij misschien is gestorven zonder te weten hoeveel ze van hem houdt. Het verdriet hierom zit haar behoorlijk hoog en ze kan hem daardoor ook niet goed loslaten.

In een hypnosesessie komt ze haar vader tegen in een prettig landschap en kunnen onuitgesproken zaken alsnog tot rust gelegd worden. Tot haar grote verbazing heeft haar vader nu veel meer begrip voor haar keuzes en kan hij haar zelfs uitleggen wat maakte dat hij het, toen hij nog leefde, zo moeilijk had met keuzes die zij in haar leven maakte. Het gevoel van wederzijds begrip, liefde en hereniging tussen vader en dochter is enorm en Marie heeft daarna geen moeite meer om haar vader los te laten. Ze vertrouwt weer op de liefde tussen hen en de band die zij hebben ook na de dood.


De kindertijd
Hoe heb je je als kind ontwikkeld, wat heb je gemist, welk gedrag werd goedgekeurd en welk werd afgewezen? Wie speelden er een belangrijke rol in je leven en hoe hebben zij jou beïnvloedt?



Peter komt met de vraag waarom hij zoveel moeite heeft om bij zijn gevoel te komen. Tijdens regressie komt hij in verschillende situaties terecht waarin hij zijn verhaal bij zijn vader niet kwijt kan omdat hij vind "dat Peter zich niet zo moet aanstellen, huilen is tenslotte voor watjes". Peter leert zodoende om zich van zijn eigen verdriet en andere emoties af te sluiten. Het voelen en uiten hiervan wordt tenslotte niet gewaardeerd en zelfs afgekeurd. Omdat Peter graag wil dat vader hem een brave jongen vindt leert hij dus om zijn eigen emoties en kwetsbaarheid te ontkennen. Door het verwerken van de oorspronkelijke pijn en door te luisteren naar de behoeften van het jongetje dat hij ooit was, kan hij stappen nemen in zichzelf om zijn emoties weer toe te laten.


De prenatale periode
In de buik van je moeder is er geen Ik-bewustzijn en wordt alles wat moeder voelt en meemaakt ongefilterd ervaren en als ‘eigen’ verinnerlijkt waarbij ook het geboortetrauma een rol kan spelen.



Voorbeeld: Ineke heeft last van paniekaanvallen. Wanneer zij nieuwe dingen wil aangaan speelt het probleem vaak op. Ze begint enthousiast maar als puntje bij paaltje komt krijgt ze het enorm benauwd, haar hart gaat sneller kloppen, ze krijgt hoofdpijn en buikpijn, voelt een enorme spanning in haar schouders en ze denkt "Ik red het niet!" Vanuit angst haakt ze dan ook vaak af. Tijdens regressie komt zij uit in de prenatale periode, vlak voor haar geboorte. Wanneer wij de invloeden van buitenaf en wat er allemaal door moeder heen gaat verkennen, komen wij erachter dat moeder erg bang is voor de bevalling. De gevoelens van baby Ineke over het aangaan van een nieuw leven zijn daarentegen positief, ze voelt vertrouwen en levenslust. Wanneer de weeën heftiger worden en de uitdrijvingsfase begint, raakt het kind fysiek meer in het gedrang en moeder begint steeds meer in paniek te raken, ze twijfelt of "zij het wel zal redden" om haar kind te baren.

Ineke voelt in deze herbeleving duidelijk dat de gevoelens en gedachten van moeder duidelijk overeenkomen met haar gevoelens en gedachten tijdens haar paniekaanvallen en dus in feite niet bij haar horen. Door dit inzicht kan zij de energie van haar moeders bevalling loslaten, haar eigen geboortetrauma verwerken en nieuwe dingen vol goede moed en vertrouwen aan te gaan.


Incarnatie en conceptie
Wat maakt dat je in dit leven juist bij deze ouders in deze omstandigheden terechtkwam? Wat zegt dit over jouw levensdoelen en taken, hoe hebben de energieën van vader en moeder en de dynamiek van hun relatie zich in jou vermengt en wat zegt dit over jou en jouw relaties?



Cliënte Anne komt in de praktijk met een terugkerende relatieproblematiek. Keer op keer wordt zij verliefd op mannen die haar liefde niet beantwoorden. Wanneer zij zich in trance verbindt met haar zielenbewustzijn vlak voor haar huidige incarnatie kan zij heel duidelijk de energie van haar ouders waarnemen. Bij vader voelt zij heel sterk de liefde voor moeder maar kan zij duidelijk waarnemen dat moeder de liefde van vader niet binnen kan laten. Dit raakt Anne diep omdat zij deze (ik hou van je – ik kan je liefde niet binnenlaten) problematiek heel duidelijk in zichzelf en in haar huidige relatie herkent. Zij beseft dat zij de dynamiek tussen haar ouders tijdens de conceptie volledig heeft verinnerlijkt en in al haar relaties heeft uitgedragen. Door het besef dat deze problematiek haar oorsprong vind bij haar ouders en in feite niet van haar is kan zij de eerste stappen zetten in het doorbreken van haar negatieve bindingsproblematiek.




Vorige levens
Heb je eerder geleefd? En hoe beïnvloeden deze vorige levens jou nu nog? Wat is er onverwerkt gebleven en welke karmische thema’s draag je bij je? Door vorige levens trauma’s alsnog te verwerken kun je je bevrijden van thema’s. Welke talenten en kennis is er misschien verstoten of verloren geraakt?



Tim komt met de klacht dat hij het moeilijk vindt om zich écht te laten zien in groepsverband. Hij voelt zich zenuwachting, angstig en alsof hij verlamd voor de groep.

Tim heeft tijdens een vorig leven als frontsoldaat in de Eerste Wereldoorlog een groot trauma opgelopen. Zijn verzet om actief deel te nemen aan het gevecht komt voort uit een diepe beleving en ethische overtuiging van goed en fout. Hij weigert te doden. Tegelijkertijd voelt hij een sterk verlangen om zijn strijdmakkers niet in de steek te laten en onderdeel te blijven van de hechte gevechtseenheid waar hij onderdeel van is. In dit persoonlijke conflict neemt Tim toch het besluit om naar zijn eigen innerlijke waarheid te luisteren en verkiest hij om te deserteren. Dit leidt tot afwijzing door zijn kameraden die hem niet begrijpen. De volgende dag wordt Tim standrechtelijk geëxecuteerd.

Tijdens deze ervaring herbeleeft Tim de bijbehorende emoties; verdriet, verwarring en angst die oorspronkelijk onverwerkt bleven.

De vorige persoonlijkheid van Tim leert van dit leven dat luisteren naar de eigen waarheid leidt tot afwijzing door de groep, uitsluiting en bestraffing. Deze beperkende overtuiging speelt Tim in het huidige leven nog parten. Namelijk: "wanneer ik mezelf ben, wijzen ze me af en ga ik dood".

Wanneer hij beseft hoe en wanneer deze overtuiging is ontstaan en de bijbehorende emoties verwerkt, is hij in staat de nawerkingen van deze geschiedenis los te laten, kracht te vinden en in groepen meer zichzelf te zijn.

 


Het tussenbestaan
In het tussenbestaan kunnen cliënten contact maken met hun diepere Zelf of zielenbewustzijn. Vaak ervaren ze het tussenbestaan als een plek van licht, liefde en vrede waarin zij kunnen worden bijgestaan door liefdevolle begeleiders om trauma te verwerken.

Zo krijgt Heleen bijvoorbeeld hulp van haar overleden broer en vader om inzicht te krijgen in verbanden tussen vorige levenservaringen en ervaringen in het huidige leven. Door verwerking van de pijn uit deze levens en de liefdevolle omgeving en steun van haar overleden dierbaren is zij in staat om geweldplegers te vergeven. Dit maakt dat zij een thema dat door vele levens heen heeft gespeeld nu kan loslaten. Hierdoor verdwijnen haar angsten en fysieke klachten in het hier en nu.

http://www.weefjelot.nl/home/4
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimevr okt 14, 2011 12:03 am

Wat zijn gidsen?




Als je ziel naar de aarde komt om opnieuw geboren te worden als mens blijf je contact houden met een ander ziel, namelijk met je gids. Ieder mens heeft er minimaal één en sommigen zelfs meerdere. Deze gids blijft je hele leven bij je uit pure liefde, een liefde die voor de mens bijna niet te begrijpen valt.
Een gids is iemand die niet meer hoeft te reïncarneren en er bewust voor heeft gekozen om iemands gids te worden. Een gids is geen goddelijk wezen, maar je kunt hem beter zien als een hele goede liefdevolle vriend. Door contact met je gids kun je je leven zeer zeker verrijken en de diepere betekenis vinden van dit leven. Je gids is iemand uit een vorig leven die je heel goed gekend hebt. Dit kan een broer of zus zijn geweest, een goede vriend of iemand anders die dicht bij je stond.

Op het moment dat je hebt besloten om te gaan reïncarneren en bewust je levenslessen wilt gaan volgen in een nieuw aards leven heeft deze ziel besloten om jou daarbij te helpen. Hij wordt vanaf dat moment jouw gids in dit leven en alle levens die nog zullen volgen. Het enige verschil tussen jullie is dat jij een menselijk lichaam hebt en hij niet en hij weet nog alles van vorige levens en van het verblijf tussen de aardse levens in en jij niet. Op aarde moet je zoveel mogelijk leren en proberen je levenslessen met goed gevolg te volbrengen. Op het moment dat je heel bewust de levenslessen gaat volgen, krijg je dus pas je eigen gids.

In eerdere levens had je nog geen eigen gids, maar een gids die je deelde met andere mensen. Je gids is een persoonlijkheid met zijn eigen karaktertrekjes. Je moet hem dus niet verafgoden, maar zien als een naaste, een maatje.
Het is immers een ziel uit dezelfde zielengroep waar jij ook vandaan komt. Hij heeft veel respect voor je omdat je het moeilijke aardse leven wilt ondergaan.

Veel mensen zijn zich niet bewust van het bestaan van hun gids. Enkele mensen gelukkig wel. Ook veel paragnosten hebben een goed contact met hun gidsen en kunnen met hen praten. Het bestaan van gidsen is nog niet zo lang bekend en mede dankzij het werk van deze paragnosten is men zich meer bewust geworden van hun bestaan. Helderzienden kunnen gidsen vaak ook zien, meestal achter of naast hen. Een gids helpt je in je dagelijks leven.

Contact hebben met een gids gaat soms heel moeizaam. Mensen zijn vaak te veel bezig met het aardse bestaan. Door onze maatschappij en opvoeding luistert men vaak niet meer naar zijn gevoel maar naar het verstand. Een gids heeft geen moeite om met jou te communiceren, het ligt meestal aan jezelf als het niet lukt. Als je droomt of door spontane ingevingen en ook wel op momenten dat je heel ontspannen bent kun je je gids spontaan zien of horen. Het zijn vaak kleine hintjes waarmee hij probeert je helpen. Ingrijpen in je leven mag hij niet, je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je daden en hij zal zich niet met je levensles bemoeien. Maar waar hij kan wil hij je maar al te graag van dienst zijn, maar je moet het wel zelf aan hem vragen.

Er zijn verschillende manieren om met je gids in contact te komen. Je kunt proberen door meditatie en visualisatie contact te krijgen met je gids. Ook via regressie / reïncarnatie therapie of andere gidssessies is het mogelijk om terug te gaan naar een vorig leven om je gids opnieuw te ontmoeten. Paragnost Jan Kleyn heeft een methode ontwikkeld waarbij zonder hypnose contact wordt gelegd met je gids. Hij is helaas overleden, maar leerlingen van hem brengen dit nog steeds in praktijk.

Soms zijn mensen er nog niet aan toe en ook je gids kan het nog te vroeg vinden om direct contact te leggen. Het is mogelijk om een liefdevolle relatie op te bouwen met je eigen gids en met hem blijvend te communiceren. Je moet er wel voor openstaan en het willen. Je gids wil meestal maar al te graag met je in contact staan. Heel innerlijk en diep in je onderbewuste weet je wel van het bestaan van je gids af en ook hoe hij heet en dat jullie elkaar kennen.

Als je contact hebt met je gids zul je de warmte en heel veel liefde voelen door je lichaam. Het is een intens contact met je innerlijke met veel liefde en wijsheid. Is die binding er niet, dan heb je waarschijnlijk geen contact met je gids maar met een andere entiteit. Er zijn ook veel negatieve entiteiten die op die manier met je in contact proberen te komen.

Behalve een hoofdgids kun je ook hulpgidsen hebben. Hulpgidsen helpen je tijdelijk of bij een bepaalde taak. Ze zijn er dus niet altijd maar willen je helpen bij iets specifieks of ze willen juist zelf iets leren door jou te helpen. Een hulpgids kan in tegenstelling tot een hoofdgids ook een overleden bekende uit je huidige leven zijn. Hulpgidsen kom je ook vaak tegen bij paragnosten en healers. Niet iedereen heeft hulpgidsen, maar als je ze hebt laat ze dan hun gang gaan. Ze gaan weer weg als hun taak erop zit. Het is hun taak om je ergens mee te helpen naast je hoofdgids. Met je eigen gids kun je je hele leven contacten onderhouden, met hulpgidsen niet, die moet je ook weer laten gaan als hun tijd erop zit.

* Ik spreek hier over "hij" als gids, maar een gids kan natuurlijk net zo goed een vrouw zijn.


Iedereen heeft minstens één gids. Als je wilt kun je met hem in contact komen en een hele fijne band met hem opbouwen. Niet iedereen lukt het, maar als het wel lukt is het een geweldige ervaring. Met het leren kennen van je gids leer je vaak ook aspecten kennen van één of meerdere vorige levens.

Wil je weten hoe je dit kunt doen kan ik je de boeken van Jan Kleyn aanraden. Deze paragnost verteld in een viertal boeken over zijn ervaringen met zijn gids Leila en zijn praktijk (regressie- en reïncarnatietherapie) en aldoende leer je hoe je zelf contact kan maken met je gids.

http://www.gothic-nederland.nl/moonchild/watzijngidsen.htm


Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimevr okt 14, 2011 12:04 am

Toermalijn rood

Toermalijn rood wordt ook wel Rubelliet genoemd
Bezit een grote liefdeskracht die bijzonder diepgaand kan helen.Het heelt oude leed, pijn en verdriet en gaat daarbij zelfs terug naar vorige levens.Zorgt dat je inzichten krijgt en deze kunt benutten in je dagelijkse leven en groei.Toermalijn rood helpt je dichter bij je eigen hart te blijven.Het leert je om van jezelf te houden en jezelf hierdoor alle ruimte tot groei te geven. Het is ook een afrodisiacum dat liefde in de materiële en spirituele wereld aantrekt. Het biedt de zekerheid dat het veilig is lief te hebben, inspireert tot vertrouwen in liefde en bevestigt dat je eerst van jezelf moet houden voordat je kunt verwachten dat anderen van je houden.Rode Toermalijn bevordert vrede en ontspanning, verbindt je met wijsheid en mededogen en stimuleert ontvankelijkheid voor genezende energieën.Dit kristal is goed voor hart, longen en huid en brengt balans.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimevr okt 14, 2011 12:05 am

Astrologie en Karma
Astrologie

Waarom het jou altijd overkomt
Je lasten uit een vorig leven

Geen enkel leven gaat over rozen, Iedereen komt wel eens voor een obstakel staan. Soms vragen we onszelf af waar deze hindernissen vandaan komen. Waarom gebeurt dit nu net met mij en niet bij iemand anders? Dit soort vragen stellen we onszelf voortdurend als een tegenslag ons treft.

We hebben dikwijls het gevoel dat we steeds met soortgelijke obstakels geconfronteerd worden, alsof we steeds opnieuw dezelfde lessen moeten leren. Het is net alsof een autoriteit ons beveelt om dit nog eens te herinneren en er onze les uit te leren. Misschien worden we alweer verlaten door een geliefde en voelen we ons opnieuw klein, ofwel kampen we levenslang met financiële problemen... Waarom wij en waarom de ander niet? Dit is het mysterieuze 'boek van het leven'.

Heel wat tradities, zowel schriftelijk als mondeling overgeleverd, spreken over een 'boek van het leven', de zogenaamde Akasha-kroniek, waarin onze hele levenspad uitgestippeld staat, inclusief deze uit vorige levens. Het is net zoals het schoolgaan: we krijgen lessen en we zijn misschien beter in het ene vak dan het andere.Misschien moeten we ons exames overdoen omdat we nu net niet goed genoeg zijn in dat ene vak. Zo zijn er ook lessen in ons leven die we steeds opnieuw voorgeschoteld krijgen. Er wordt van hogerhand opgelegd dat we deze moeilijke punten nog eens moeten ervaren. In het geheugen van het universum, de energieopname, staat alles beschreven dat voor ons bestemd is en dat onze mogelijkheden, maar ook onze beperkingen voor de toekomst onthoudt. Van elk levend wezen zijn alle gedachten en daden vastgelegt in het 'boek des levens' (Akasha). We moeten dit zien als een enorme bibliotheek waar alles wordt opgetekent en niks verloren gaat. Als we teruggrijpen naar hetgeen we geleerd hebben, stel Johannes in de Apocalyps (5,1): "Ik bemerkte diegene, die gezeten zat op de troon, een opgerold boek beschreven aan de voor- en achterkant en verzegeld met 7 stempels." Sommige personen kunnen de Akashakronieken lezen, zoals de bekende ziener, Edgar Cayce, die het woord 'reading' introduceerde tijdens zijn consultaties. Heel veel omstandigheden van ons huidige leven vinden hun oorsprong in een vorig leven. Als we een daad opnieuw stellen, dan gebeurd dit omdat we in onze vorige levens gefaald hebben. We hebben de opdracht niet voldoende afgewerkt, waardoor we het nu moeten overdoen.


Het Karma

Karma betekent de lasten die we meedragen uit vorige levens. Letterlijk betekent het: "de daad die we moeten verrischten om dit leven recht te ztten." De meeste personen die op aarde leven, hebben al honderden reïncarnaties achter de rug. Dit zorgt ervoor dat er al heel wat mogelijkheden waren om te ontsporen, om fouten te maken en om negativiteit te verzamelen. Deze mensen zullen stappen moeten zetten om de fouten recht te zetten. Het karma stelt alle daden, gevoelens, woorden en gedachten voor die persoon verzameld heeft in vorige levens. Hieraan moet iets gedaan worden in het huidig leven. Het is daarom begrijpelijk dat we sommige obstakels moeten overwinnen met de persoon die we nu zijn. Het is natuurlijk niet mogelijk om in een leven alle vergissingen recht te zetten. Hiervoor zijn er veelal vele levens voor nodig. We kunnen twee types van karma onderscheiden: het oude karma (reserve), hetgeen meegedragen wordt uit vorige levens, en ten tweede: het karma dat je creëert in dit leven. Het is een wet in de fysica die stelt: op actie volgt reactie. Op elke actie die we in dit leven of voorbije levens doen of gedaan hebben, volgt een reactie. Het oude gezegde dat zegt dat we oogsten wat we gezaaid hebben, komt steeds opnieuw uit. We zullen dezelfde acties aantrekken, zoals we die zelf begaan hebben in vorige levens. Mensen hebben het woord "toeval" uitgevonden, want sommige gebeurtenissen of een opeenvolging ervan kunnen op het eerste zicht niet verklaard worden. Waarom gebeurt dit of dat nu net opnieuw met jou? We kunnen het toeval noemen, maar deze toeval heeft een oorsprong: je karma.

De harde les van Saturnus

De planeet Saturnus wordt door ingewijden de 'heer van het karma' genoemd, waardoor deze een slechte reputatie gekregen heeft. Saturnus brengt remingen, frustraties en verlies met zich mee. De ouden noemden de planeet de 'grote malefiek' (slechtdoener) en wordt door de beginnende astrologen dan ook als een grote kwaaddoener beschouwd. Naargelang de stand van Saturnus in je horoscoop zal je met bepaalde types ervaringen te maken krijgen in dit leven. Waar Saturnus in je horoscoop staat, kun je opzoeken onderaan. De originele betekenis van Saturnus is de verantwoordelijkheid. We zijn voor alles verantwoordelijk, onze gevoelens, onze gedachten, onze daden. Alles wat we doen heeft een effect dat we later terug krijgen. Door de zware taak op te nemen die het leven is, kan je werken aan een beter karma. Saturnus stelt die lastige karmische les voor in je horoscoop. We knnen deze planeet zien als louter negatief, maar ze legt ons zware lasten op om onszelf uiteindelijk te bevrijden, om ons wijzer en verstandiger te maken. De positie in het teken bepaalt tot welke type karma we behoren en welke de grootste lessen zullen zijn in dit leven. De positie in het huis bepaalt op welke gebieden dit zal gebeuren. Door de aspecten, en dan vooral de vierkanten, conjucties en de opposities, krijgen we meer informatie over de wijze waarop deze les zal geleerd worden. Satunus zal ons ervaringen voorgeschotelen die uitwendig kunnen zijn, zoals frustratie, remming, verlies: maar ook uitwendig: een bokkering op een bebaalt niveau.

Wat moet je leren in dit leven?

Hieronder vind je de verschillende leerprocessen die mensen moeten doormaken in een leven. Je leest de stand van Saturnus af en hieronder vind je dan het gepaste leerproces. Zoek je geboortedatum en vindt waar Saturnus bij jou stond bij geboorte.

Saturnus in Ram

Als je geboren bent tussen:

26 april 1937 en 18 oktober 1937
15 januari 1938 en 6 juli 1939
23 september 1939 en 20 maart 1940
4 maart 1967 en 29 april 1969
8 april 1996 en 10 juni 1998
26 oktober 1998 en 28 februari 1999

Wat kom je altijd tegen?

Remmingen in je uiting en kracht.
Frustratie omdat je je niet kan bewijzen.
Je niet gewaardeerd voelen in je werkomgeving.
Je werk is routineus en saai.
Niet het werk krijgen dat je zou wensen.
Gebrek en macht en energie en de mogelijkheid om je door te zetten.
Geremd worden in je enthousiasme en ondernemingszin.
Geblokkeerd worden in de uiting van je persoonlijkheid.
Geen uiting kunnen geven aan spontane gevoeken.

Een karma van agressie

Beperkingen van actie en agressie. In vorige levens moest je alleen rekening houden met jezelf en je kon jezelf doorzetten zonder remmingen. Brutaliteiten en agressie waren hier het gevolg van. Misschien vocht je in vorige leven je agressie beperken. Het zal noodzakelijk zijn om je energie te beperken en om heel bewust je daden te stellen. Je zal vaak geremd voelen naar de buitenwereld toe, misschien kan je niet het werk doen dat je wil of je kan je niet uiten omdat er voortdurend belemmeringen op je gelegd worden. Voor dit leven heeft dit als consequentie dat je je minder vrij zal voelen. Ook op fysiek vlak kan je remmingen ervaren, zoals met spieren.

Saturnus in Stier

Als je geboren bent tussen:

7 juli 1939 en 22 september 1939
21 maart 1940 en 8 mei 1942
30 april 1969 en 18 juni 1971
11 januarie 1972 en 21 februari 1972
11 juni 1998 en 25 oktober 1998
11 maart 1999 en 9 augustus 2000
18 oktober 2000 en 20 april 2001

Wat kom je altijd tegen?

Vasthouden aan oude ideeën en zienswijzen.
Angst voor de finaciele veiligheid, voortdurend het gevoel hebben geld te kort te komen.
Moeilijke opgang op financieel vlak, traag en langzaam resultaat boeken.
Geen geluk kennen met geld.
De mogelijkheid niet krijgen om je talenten te gebruiken en te laten waarderen.
Enkel over regelmatige, maar beperkte inkomsten kunnen beschikken.
Het gevoel krijgen niet genoeg aan je trekken te komen op emotioneel en seksueel vlak.

Een karma van giergigheid

In vorige levens was je voortdurend bezig met je persoonlijke zekerheid. Je bent dan ook erg inhalig geweest door alles voor jezelf te houden en heel weinig aan anderen te gevn. Bovendien had je bepaalde vooroordelen over mensen. Je veroordeelde anderen vanuit je traditionele optiek. Deze zaken zullen in het huidig leven rechtgezet moeten worden. Vaak zal je kampen met je financiële zekerheid. Je zal steeds het gevoel hebben dat je niet genoeg hebt. Je zal moeten leren dat materiële zaken er ijn om te delen met anderen. Bovendien zal je soepelheid moeten betrachten, want je vaststaande waarden zullen meermaals overhoop gehaald worden. Indie je deze soepelheid niet leert, dan kan je fysieke beperkingen krijgen: saturnus = beenderstelsel. Stijve nek en last in de nek en keelstreek.

Saturnus in Tweelingen

Als je geboren bent tussen:

9 mei 1942 en 29 juni 1944
19 juni 1971 en 10 januari 1972
22 februari 1972 en 1 augustus 1973
8 januari 1974 en 18 april 1974
10 augustus 2000 en 17 oktober 2000
21 april 2001 en 3 juni 2003

Wat kom je altijd tegen?

Geremd worden in je communicatie mogelijkheden en beweging.
Je wordt niet begrepen.
Geremd worde in de studie.
De studie wordt onder deze stand vaak afgebroken, wat men zich lang zal beklagen.
Geremd geweest zijn in de jeugd.
Moeilijke relatie met buren, omgeving, broers en zussen.

Een karma van kennis

Tweelingen is het teken dat veel praat. In vorige levens heb je dan ook teveel gepraat, ook over anderen. Je hebt lichtvaardig gebruik gemaakt van woorden en gedachten. Dit heeft anderen geschaad. In het huidige leven word je als het ware met de kleefband op de mond geboren. Je zal je minder makkelijk kunnen uiten. Bepaalde mogelijkheden van ontwikkeling, zoals studie, worden afgeremd. Je kan hierdoor levenslang gefrustreerd volen. In dit leven zal je weinig misbruik kunnen maken van je kennis, zoals je in vorige levens wel eens gedaan hebt. Saturnus staat ook voor broers en zussen. Met Saturnus in Tweelingen heb je een plicht tegenover hen. Je moet misschien een broer of zus helpen in nood of is de verstandhouding niet zo goed.

Saturnus in Kreeft

Als je geboren bent tussen:

30 juni 1944 en 2 augustus 1946
2 augustus 1972 en 7 januari 1974
19 april 1974 en 17 september 1975
15 januari 1975 en 5 juni 1976

Wat kom je altijd tegen?

Zich niet geborgen voelen, zich alleen voelen.
In de jeugd al een gevoel van eenzaamheid en ernst ervaren.
Het gevoel hebben nooit genesteld te zijn.
Ervaringen die in de prille tijd beleefd zijn, maar levenslang doorwerken en de gevoelens blokkeren.
Het gevoel krijgen geen huiselijke familiale en emotionele band te hebben.
Eenzaam zijn of alleen vallen.
In de jeugd één van de ouders moeten missen.

Een karma van gehechtheid

Je hebt in je vorige levens sterk gehecht aan je omgeving en soms zelf in je macht gehouden. Je klamte je vast aan de familie en de thuis. Het is mogelijk dat je in vorige levens een strenge ouder was of een familieoverste die iedereen naar zijn pijpen liet dansen,. In het huidige leven zal je leren jezelf los te maken van anderen. Je hebt misschien een eenzame jeugd ervaren, waarin er weinig plaats was voor geborgenheid. In het vorige leven werd je sterk beïnvloed door je emoties. Nu leer je concreter zijn en moet je je fantasie beperken. Je voelt je wel eens alleen en je zal plichten moeten aanvaarden, maar de steun en geborgenheid blijft uit.

Saturnus in Leeuw

Als je geboren bent tussen:

3 augustus 1946 en 19 september 1948
4 april 1949 en 29 mei 1949
18 september 1975 en 14 januari 1976
6 juni 1976 en 16 november 1977
6 januari 1978 en 26 juli 1978

Wat kom je altijd tegen?

Afstand doen van een grote liefde die je levenslang mist.
Afstand doen van kinderen, weinig contact hebben met kinderen.
Moeilijk kunnen geven en dus ook ontvangen.
Grote trots en innerlijke eenzaamheid.
Moeilijk liefde kunnen geven, relaties worden vroegtijdig afgebroken.
De carrière in het begin van het leven kent tegenwerking of een terugval.

Een karma van egoïsme

Je hebt in je vorige levens beter gevoeld dan anderen. Je stelde je boven alles en iedereen, waardoor je tiranniek overkwam. Je hebt geproffiteerd, ook van liefdes en relaties. In dit leven zal je bemerken dat contacten en liefdes moeilijk zijn en dat ze eerder laat komen. Je innerlijke trots is nog steeds aanwezig en je zal in de loop van deze karma kunnen bemerken dat je vaak gekwetst wordt. Het zal niet mogelijk zijn om alles te verkrijgen en soms zal je je voor bepaalde situaties zelfs moeten schamen. Het afstaan van een grote liefde kan voorkomen en heeft als doel om de liefde meer te waarderen. Relaties met kinderen zijn vaak bemoeilijkt omdat deze op een afstand komen te staan of kinderen krijgen eenvoudig niet kan. Je zal de plichten en verantwoordelijkheden moeten dragen tegenover geliefden en kinderen, zonder dat dit je zelfgenoegzaamheid versterkt.

Saturnus in Maagd

Als je geboren bent tussen:

13 augustus 1919 en 7 oktober 1921
20 september 1948 en 3 april 1949
30 mei 1949 en 20 november 1950
8 maart 1951 en 13 augustus 1951
17 november 1977 en 5 januari 1978
27 juli 1978 en 21 september 1980

Wat kom je altijd tegen?

Overmatige noodzaak een orde, hygiëne en contole.
Neiging tot vitten en piekeren, waardoor contacten met anderen vaak bemoeilijkt worden.
Noodzaak om met de gezondheid bezig te zijn: zwakke conditie, mindere spijsvertering.
Men kan met deze stand de slaaf worden van zijn werk.
Het dienen van anderen vervalt tot slavernij.
Bang en te voorzichtig.

Een karma van kritiek.

In vorige levens was je heel georganiseerd en wou je alles op orde hebben. Je hebt heel koel en doordacht geleefd. Dit vertaalt zich nu in een overmatige strengheid. Je bent kritisch, afwerend en weinig geneigd tot contact. Je zoekt de perfectie in het leven, maar je zal vaak met de onvolkomenheden ervan te maken krijgen. Er kunnen problemen zijn met je lichaam of met je gezondheid. Door dit vitten op details raak je angstig en gespannen. Je hebt in je vorige levens zo sterk geconcentreerd op kleine taken dat je nu vaak opgesloten geraakt om lastige, routineuze werkjes te doen die heel veel nauwkeurigheid vereisen. Op den duur krijg je hier genoeg van, maar toch krijg je steeds opnieuw hetzelfde soort werk. Je voelt je een gevangene. Het is noodzakelijk om je hart te openen voor anderen, hoewel deze onvolmaakt zijn in je ogen.

Saturnus in Weegschaal

Als je geboren bent tussen:

8 oktober 1921 en 20 december 1923
7 april 1924 en 13 september 1924
21 november 1950 en 7 maart 1951
14 augustus 1951 en 22 oktober 1953
22 september 1980 en 29 november 1982
7 mei 1983 en 24 augustus 1983

Wat kom je altijd tegen?

Grote plicht in de relatie.
Karmische ontmoetingen in de loop van het leven.
Men voelt zich voortdurend verplicht om toegevingen te doen naar anderen toe, waard. de persoon zich leert weg te cijferen.
Men wordt geremd in de genotsmomenten.
Relatie is karmisch en vaak onderdrukkend.

Een karma van relatie

In vorige levens heb je zwaar gewogen op andere mensen. Je stuurde het leven aan van diegenen uit je omgeving. Ook in dit leven ben je erg begaan met het lot van anderen en hou je je aan verantwoordelijkheden. Je zal dan ook plichten willen dragen voor anderen, maar dit heeft vaak tot gevolg dat deze personen zich aan jou moeten binden zodat ze hun persoonlijke vrijheid verliezen en hun oriëntatie kwijtraken. In dit leven zal je dan ook je greep op anderen moeten lossen, want je hebt hier meestal egoïstische bedoelingen mee. Je hebt als taak gekozen om soepelder te worden in je overeenkomsten en om mensen vrijer te laten. Je kan wel eens ontgoocheld raken in mansen nadat je ze goed geholpen hebt. Dit zal levenswijsheid voor je brengen. Desillusies komen voor op contact- en relatievlak.

Saturnus in Schorpioen

Als je geboren bent tussen:

21 december 1923 en 6 april 1924
14 september 1924 en 2 december 1926
23 oktober 1953 en 12 januarie 1956
15 mei 1956 en 10 oktober 1956
30 noveber 1982 en 6 mei 1983
25 augustus 1983 en 17 november 1985

Wat kom je altijd tegen?

Er komen belangrijke omwentelingen voor in het leven, wat voor onzekerheid zorgt.
Het gevoel krijgen financieel tekort te komen.
Erfenissen laten op zich wachten.
Blokkering van de emoties in het seksueel leven en op gevoelsvlak...

Een karma van gevoelsarmoede

In vorige levens heb je personen via de emoties naar je hand gezet. Je manipuleerde ze en kon ze angst aanjagen. Je hebt geregeerd met een ijzeren hand. Je hebt emoties uit je leven gebannen. Ook in dit leven zal je merken dat je moeilijk tot een liefdevolle en warme band met je omgeving kan komen. Vooral op liefdes- en seksueel vlak zijn er vaak remmingen en frustraties. Een te grote koelheid en strengheid voor anderen en jezelf. Je zal veel genoegens aan je laten voorbij laten gaan, maar ook van buitenaf wordt je tegengewerkt. Ook op seksueel vlak blijkt het vaak een koele bedoeling te zijn. Je zal in dit leven vaak niet kunnen terugvallen op de emotionele en financiële zekerheid van anderen.

Saturnus in Boogschutter

Als je geboren bent tussen:

16 maart 1929 zn 5 mei 1929
6 mei 1929 en 30 november 1929
13 januari 1956 en 14 mei 1956
11 oktober 1956 en 5 januari 1959
18 november 1985 en 14 februari 1988
11 juni 1988 en 2 december 1988

Wat kom je altijd tegen?

Men voelt zich geremd om zijn ideeën waar te maken.
Weinig geluk in het spel en speculatie.
Moeilijke relaties met het buitenland.
Wettelijke uitspraken zijn niet gunstig.
Huwelijk kan moeilijk zijn.
De ouderdom brengt gewrichtsklachten.

Een karma van eigenwijsheid

In vorige levens heb je geleefd met het idee dat jij de waarheid in pacht had. Misschien als priester of als hoogwaardigheidsbekleder. Je hebt die, zonder mogelijkheid tot discussie, opgelegd aan anderen. Dit geeft het beeld van een leider die zijn volgelingen de angst op het lijf jaagt en hen dwingt tot starre ideeën. Ook in de huidige incarnatie zal je deze tendens kennen. Je bekamt dan iedereen die het niet met deze ideeën eens is. Je voelt een grote behoefte aan vrijheid, want je hebt het gevoel dat anderen je willen beperken en aan banden leggen. Je zal meer soepelheid moeten leren. Indie je dit niet kan realiseren in de loop van je leven, zal je op latere leeftijd een beperking op lichamelijk vlak kunnen ervaren in je beenderstelsel of in je gewrichten. Stramheid en gebrek aan soepelheid.

Saturnus in Steenbok

Als je geboren bent tussen:

16 maart 1926 en 5 mei 1929
1 december 1929 en 24 februari 1932
14 augustus 1932 en 19 november 1932
6 januari 1959 en 3 januari 1962
15 februari 1988 en 10 juni 1988
3 december 1988 en 7 februari 1991

Wat kom je altijd tegen?

Sterke natuur die heel dwangmatig is.
Werken met een niet aflatende ambitie, maar zijn hierdoor eenzaam.
Voor ambitie zal men vaak andere zaken moeten opgeven, zoals een gevoelsleven of een relatie.
Gebrek aan medeleven en sentimiteit naar anderen toe.

Een karma van strengheid

In vorige levens was je de modelburger die op zijn naam faam stond en die zich schikte naar wat van bovenaf opgelegd werd. Een groot respect voor de wet en orde was je eigen. Vooroordelen tegenover mensen, die u minder waande dan jou, waren aanwezig. Bekrompenheid. Je was gerserveerd en droeg plichten alsof het je natuur was. Je hebt je leven heel strak georganiseerd. Je legde wetten op aan jezelf en aan anderen. Ook in dit leven ben je vaak koel, oordelend en je bent weinig soepel in de omgang want alles moet verlopen volgens afgelijnde structuren en wetten. Dit is eigenlijk tegen het leven, want dit is constant in beweging. Je zal bemerken dat je te streng bent geweest voor jezelf. Liefde en gezelligheid kunnen je moeilijk bereiken. Je blijft vaak eenzaam achter terwijl de anderen plezier maken. Je was hard voor jezelf en voor anderen. In dit leven leer je minder volmaakt te zijn.

Saturnus in Waterman

Als je geboren bent tussen:

25 februari 1932 en 13 augustus 1932
20 november 1932 en 14 februari 1935
4 januari 1962 en 24 maart 1964
18 september 1964 en 16 december 1964
8 februari 1991 en 20 mei 1993
1 juli 1993 en 28 januari 1994

Wat kom je altijd tegen?

Weinig vrienden doorheen het leven.
Geremt worden door vrienden of vriendenkringen.
Toekomstplannen krijgen vertraging.
In de loop van het leven zal men kennissen of vrienden moeten achterlaten.

Een karma van vriendschap

Je hebt plichten tegenover kennissen en vrienden. In vorige incarnaties ban je niet altijd consequent geweest en heb je gezondigd tegenover plichten en verantwoordelijkheden die je tegenover vrienden had. In dit leven wordt dan ook van je geëist dat je je toewijdt aan vrienden en kennissen. Je ervaart dat je weinig vrienden hebt, maar diegene die het wel zijn, zijn karmische ontmoetingen. Dit zijn personen waarvoor je nog iets moet rechtzetten. Je hebt je ook als taak gesteld om plannen te realiseren. Het is niet voldoende om duizenden ideeën te hebben, maar je moet ze ook waarmaken. Daarom zal je volharding leren.

Saturnus in Vissen

Als je geboren bent tussen:

15 februari 1935 en 25 april 1937
19 oktober en 14 januari 1938
25 maart 1964 en 17 september 1964
21 mei 1993 en 30 juni 1993
29 januari 1994 en 7 april 1996

Wat kom je altijd tegen?

Je werkt teruggetrokken.
Veel eenzaamheid, geïsoleerd zijn.
Zwaarmoedig en pssimistisch.
Zwakkere gezondheid.
Het karmisch moeten zorgen voor mensen met problemen.

Een karma van nonchalance

In vorige levens heb je je neergelegd bij omstandigheden, waardoor je vaak hebt geleden. Er was emotionele onzekerheid, ziekte en krachtenloosheid. Ook in dit leven zal je voorzichtig uit je schulp komen, vaak gepaard met angst en een zwakkere constitutie. Naarmate je ouder wordt, leet je je beter te stellen in het leven. Je zal er voortdurend op gewezen worden dat je je leven in eigen handen kan nemen en day je het niet altijd moet overleveren aan vertwijfeling. Er wordt structuur van je geëist. Vluchten in ziekte of verslaving is nefast. De beste kanalisatie die je kan verwezelijken is het helpen van mensen die in nood zitten of die leiden. Je leert in dit leven je verantwoordelijkheden te dragen en je zwakten te overwinnen. Zowel voor je lichaam als voor je materiële omgeving zal je zorg moeten dragen. Nonchalance en slordigheid afleren.

@ Patricia.Poppe
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimevr okt 14, 2011 12:12 am


ZIELSLIEFDE

is intense liefde over levens heen en staat los van persoonlijkheid. Heel diep van binnen kennen we allemaal zielsliefde. Sommingen kunnen het zich weer herinneren uit vorige levens of uit de periode tussen vorige levens. Sommigen hervinden zielsliefde in dit leven en mogen het in dit leven opnieuw ervaren (met alle liefde en commotie die daar soms mee gepaard gaat). Zielsliefde is niet te creeren, niet te begrijpen, alleen maar te voelen en te ervaren. Het is er of het is er niet. Je zou kunnen zeggen dat je het alleen kunt 'hervaren'. Of je in dit leven nou wel of niet een zielsliefdesrelatie mag hebben, ooit ben je toch weer bij elkaar, wordt je weer herenigd en versmelt je samen weer tot een. Zielsliefde is de diepste liefde op aarde, liefde die over levens heen gaat. Zielsliefde is eeuwige liefde.

BRON : www.zielsliefde.nl



Ontmoeting/Herkenning
De kans dat je je tweelingziel ontmoet, is niet groot. Ten eerste moeten beide zielen dan gelijktijdig geincarneerd zijn en ten tweede moeten beiden een gelijkwaardig niveau van zelfontwikkeling hebben bereikt. Ze moeten emotioneel/geestelijk elk voldoende op eigen benen kunnen staan. Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, kunnen ze elkaar ontmoeten en ook herkennen. Dat herkennen vindt plaats op zielsnivo en dat is een heftig moment. Het wordt vaak omschreven in termen van liefde-op-het-eerste-gezicht. In ieder geval een indrukwekkende gebeurtenis voor beiden. Na die herkenning zijn de zielen weer verenigd en kunnen ze nooit meer gescheiden worden. Het blijven nog wel elk verschillende individuen, maar op zielsnivo heeft er een versmelting plaatsgevonden. Deze eenheid is voor hen ook voelbaar als ze mijlen van elkaar verwijderd zijn. De versmelting heeft tot gevolg dat ze bij hun ontwikkeling hun energieen gaan bundelen, waardoor beider ontwikkeling zich in een versneld tempo voorzet (1 + 1 = 2+).
Tweelingzielen kunnen elkaar ook tegenkomen zonder dat die versmelting plaatsvindt. Dan is een van beiden of beiden hier nog niet aan toe v.w.b. de ontwikkelingsgraad. Afhankelijk van hoe de splitsing heeft plaats gevonden, kan zo'n relatie harmonieus verlopen (ze zijn dan a.h.w. gelijk aan elkaar), of juist met heftige confrontaties. Dan zijn ze elkaars complement; de een heeft die eigenschappen die de ander juist mist. Ze vullen elkaar dan perfekt aan. Het is dan aan hun of ze dit harmonieus op kunnen lossen, of dat er conflicten ontstaan.

Ondanks het feit dat de kans op een ontmoeting klein is, komt het nu (Aquarius-tijdperk) vaker voor dan voorheen. De relatie hoeft niet altijd een liefdesrelatie te zijn. Het komt ook voor bij broers-zussen, ouders-kinderen en andere varianten. De tweelingziel kan in ieder geval herkend worden aan een sterke band met iemand e/o sterke overeenkomsten. Ook haat-liefde verhoudingen komen voor. Of iemand je tweelingziel is, dat weet je alleen zelf, volgens de literatuur. Afgaan op je intuitie, die aangeeft het zeker te weten. Het schijnt dat tweelingzielen in de herkenningsfase daar nooit aan twijfelen.

Zielsverwanten.
Naast tweelingzielen bestaan er ook nog zielsverwanten. Dat zijn zielen uit dezelfde zielengroep. Als je die tegenkomt, is er ook sprake van een sterke aantrekkingskracht. De verwijdering van de oerbron heeft in stappen plaats gevonden. Er scheidde zich eerst groepen
zielen af, die zich steeds verder splitsten (zielsverwanten), totdat er tweelingzielen overbleven die uiteindelijk ook nog gesplitst werden.
Groepszielen incarneren vaak tegelijk om elkaar op aarde te kunnen helpen. Er zijn er ook meerdere van, terwijl er maar 1 tweelingziel bestaat.

BRON : http://home.hetnet.nl/~adi2000/




Tweelingzielen
Tweelingzielen
Stel, je voelt een diepe liefde voor iemand. Je hebt het gevoel dat je deze persoon al je leven lang kent. Er is een sterke verbondenheid, je voelt wat deze persoon voelt, je denkt wat deze persoon denkt. Een half woord is genoeg om elkaar te begrijpen. Je hebt je nog nooit zo gevoeld bij iemand. De beleving is zo intens, zo bijzonder.
Hoe weet je nou of deze persoon je tweelingziel is, een zielsverwante of dat er sprake is van “gewone” liefde? Uit het onderzoek naar tweelingzielen bleek dat een vijfde van de respondenten niet zeker was van het feit of hun bijzondere band inderdaad een tweelingziel relatie betrof. Aanleiding om nog eens wat dieper op dit punt op onderzoek te gaan.
De liefde tussen tweelingzielen is intens en diep. Maar ook de liefde tussen zielsverwanten kan heel innig zijn. Het doel van het samenzijn is anders te omschrijven dan bij tweelingzielen. Zielsverwanten werken samen aan hetzelfde karma. Er is een grote mate van herkenning als ze elkaar ontmoeten. Er doen zich veel parallellen voor in het leven waardoor ze elkaar goed kunnen aanvoelen. De onderlinge aantrekkingskracht is hierop gebaseerd. Er is een bekende vertrouwdheid met elkaar, men heeft vaak dezelfde talenten. Veel mensen die bezig zijn met het balanceren van karma en zich begeven op het spirituele pad komen in aanraking met een zielsverwante. Ze kunnen elkaar helpen. De ene is wellicht wat verder dan de ander in zijn of haar ontwikkelingsproces en kan de ander helpen bij zijn of haar proces. De hulp is niet altijd over en weer evenredig aanwezig.
De ervaring van een van de leden van een groep nevenzielen zal, door de wet van de gedeelde ervaring, ten goede komen aan alle leden van deze groep. Op deze manier hoeft niet iedereen alles te ervaren maar leren ze van alles wat iedereen uit de groep meemaakt. De leden van de groep incarneren vaak tegelijk. Zielsverwanten kunnen vrienden, echtgenoten, ouders, kinderen en minnaars van dezelfde en tegengestelde sekse zijn. Je beste vriend is zeer waarschijnlijk een zielsverwante. Sommige zielsverwanten blijven heel je leven bij je, anderen zijn er slechts gedurende een bepaalde periode met een bepaald doel.
De liefde die tweelingzielen ervaren is een gevoel van volmaakte eenheid. Ze komt niet veelvuldig voor. De liefde is onvoorwaardelijk. Tweelingzielen zijn voorbestemd voor elkaar. De onderlinge binding is op zowel fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel vlak enorm groot. Je hebt grote kans dat je elkaar ontmoet in dromen en/of uittredingen. Omdat je op dezelfde trilling zit is het eenvoudig om elkaars gedachten en gevoelens op te vangen.
Tweelingzielen kennen en herkennen elkaar, waarbij ze elkaar liefhebben voor wat ze zijn. Niet dat ze per definitie in perfecte harmonie leven en nooit ruzie maken. Meestal zijn ze erg verschillend, ze zijn namelijk tegengestelde polen van één geheel. Dit kan tot spanningen leiden. Ook het feit dat ze elkaar een spiegel voorhouden kan erg confronterend werken. Maar de basis, het gevoel van eenheid, van één zijn, staat daarboven. Ze laten zich over het algemeen niet meesleuren door hartstocht. De liefde kan zich wel lichamelijk uiten maar wordt meer beleeft op een energetisch niveau. Soms als tweelingzielen elkaar in de ogen kijken kunnen ze de intensiteit van de diepte van het gevoel niet aan.

In een relatie van tweelingzielen groeien beiden. Ze trekken elkaar mee in hun ontwikkeling. De groei zal veelal plaatsvinden op verschillende gebieden. Als tweelingzielen allebei willen werken aan een heelheid, zullen ze zich kwetsbaar en open moeten stellen naar zichzelf en naar elkaar. Dit kan een pijnlijk spiegelend proces zijn waarbij sprake kan zijn van een haat-liefde patroon vanwege het confronterend effect. Of dit optreedt ligt eraan of men al in harmonie is met zichzelf als men elkaar ontmoet. Als er nog onopgeloste emotionele problemen aanwezig zijn kan dat voor conflicten zorgen. Zijn beide partners al grotendeels in harmonie met zichzelf dan zal dat veel minder zijn.
In een korte tijd kunnen tweelingzielen een grote sprong maken op hun spirituele weg. Veel dingen worden duidelijk, diepe inzichten komen naar boven, er treedt een grote mate van helderheid op.
Tweelingzielen zijn op zoek naar heelheid (de ziel hunkert naar voltooing), zodat ze samen een complete Alfa-Omega cirkel (man/vrouw, Tai Chi, Yin/Yang) kunnen zijn. Ze zitten op dezelfde geestelijke trilling. Tweelingzielen zullen elkaar tijdens een bewustwordingsproces herkennen. Het hoeft niet bij de eerste ontmoeting reeds in het bewuste plaats te vinden. De herkenning kan met een duizelingwekkende klap geschieden of men kan er langzaam naar toe groeien. Op een onbewust niveau vindt de herkenning echter wel direct plaats. Vaak is de hereniging een indrukwekkende gebeurtenis die belemmert lijkt te worden, door de omgeving of door jezelf. Maar meestal zorgt de magnetische aantrekkingskracht voor het overwinnen hiervan. Veel tweelingzielen maken voor ze elkaar ontmoeten vaak een periode van eenzaamheid en bezinning door en voelen aankomen dat er iets bijzonders gaat gebeuren.
Tweelingzielen incarneren niet in één gezin. Door de aard van de verbinding (onsterfelijke geliefden) zou dit een incestueuze relatie impliceren.
Naast het volmaken van elkaar heeft de hereniging van tweelingzielen ook een effect op hun zielsomgeving. Een herenigd paar genereert namelijk energie die ervoor zorgt dat de andere leden van de groep zielen waar zij toe behoren dichter bij elkaar komen. Vaak is er een belangrijk gezamenlijk doel dat de tweelingzielen in hun leven hebben te vervullen.
Toch kan ook in een “gewone” relatie de liefde groot zijn. Een voorbeeld hiervan is het karmisch huwelijk. Deze huwelijken zijn dikwijls moeilijk, maar wel belangrijk voor het verwerven van meesterschap op het spirituele pad. De karmische band kan zo sterk zijn dat deze gemakkelijk met de intense gevoelens van de tweelingziel verward wordt. De schok die je krijgt bij de ontmoeting kan overweldigend zijn. Op onbewust niveau ben je namelijk vreselijk blij dat je deze persoon hebt gevonden. Met hem/haar kun je een bepaalde hoeveelheid karma balanceren. Op onbewust niveau weet je dat je, als je dat lukt, verder kunt groeien. Door die vreugde leef je in een waas van liefde, niemand is belangrijker dan deze persoon.
Ook andere karmische relaties kunnen erg intensief zijn. Vaak ken je de betreffende persoon al heel lang en komt deze terug in verschillende hoedanigheden: als familie, vriend of vijand. Het is mogelijk dat er naar deze persoon iets goed te maken valt. Of misschien moeten er zaken vergeven worden. Als je zo iemand ontmoet is dat dus altijd een zeer belangrijke gebeurtenis die veel los kan maken.

Concluderend kunnen we stellen dat, indien je de meeste onderstaande punten herkent in jullie situatie, er sprake kan zijn van tweelingzielen liefde. De ontmoeting/herkenning voelt als een thuiskomst, maar tegelijkertijd als het begin van een reis. Je voelt je diep met elkaar verbonden, er is contact van ziel tot ziel. Er is sprake van onvoorwaardelijke liefde, je houdt zielsveel van de ander en ziet het goddelijke, het Licht in elkaar. Je hebt niet de behoefte om elkaar te veranderen. Je helpt elkaar bij de spirituele groei, waarbij beiden in een snel tempo een bepaalde groei doorlopen. Je hebt geen twijfel, je weet met een zeker innerlijk weten dat deze persoon je tweelingziel is / dat jullie een zijn. Je ontmoet elkaar in dromen of uittredingen. Je vangt elkaars gedachten en stemmingen op. Jullie karakters zijn complementair (twee polen van één wezen) maar je normen en waarden en levensinstelling komen overeen en misschien zijn zelfs jullie beroepen vergelijkbaar. Voordat je elkaar hebt ontmoet heb je beiden een periode van eenzaamheid / bezinning doorgemaakt. Je had een voorgevoel dat je je tweelingziel (een heel bijzondere persoon) zou ontmoeten. Er is geen angst om gescheiden te worden, het besef dat je bij elkaar hoort is heel groot. Door de eenwording neemt je individualiteit toe. Er komen lang verscholen emoties naar boven, die conflicten teweeg (kunnen) brengen. Hierbij kan er sprake zijn van een onderling afstoten en aantrekken. Je kunt elkaar helpen bij de verwerking hiervan. De verbinding wordt hierdoor alleen maar sterker. Je voelt je op spiritueel, mentaal, emotioneel en fysiek vlak met elkaar verbonden. Er hebben zich hindernissen voorgedaan bij de hereniging. Belemmeringen kwamen van binnen uit (persoonlijke problemen) of van buiten (geografische omgeving, familie, gezin…). Er is een fundamenteel gevoel van eenheid: eenheid van visie, eenheid van doel, eenheid van gevoel. De onderlinge verschillen complementeren en verheffen elkaars waarneming. Een + een is meer dan twee. Er is geen onderlinge competitie maar de sterke drang om elkaar te steunen. Je hebt hetzelfde vermogen tot liefhebben. Anderen worden beïnvloed door de energie die jullie samen tot stand brengen. Je hebt het gevoel dat jullie samen zijn gebracht voor een speciaal doel, dat jullie samen een taak moeten uitvoeren. Mocht het nou wel of niet je tweelingziel zijn waar je immens van houdt, doet er in feite niet toe. We leven op aarde om te leren en te ervaren. In iedere relatie die we hier aangaan kunnen we verder groeien en het evenwicht vinden in onszelf. Door een sterk contact tot stand te brengen met onze eigen ziel kan de hereniging met onze tweelingziel plaatsvinden. Misschien gebeurt dat hier en nu, misschien later in dit leven, in een ander leven of in de sferen. Ondertussen proberen we te groeien door met iedere relatie om te gaan als ware het onze tweelingziel. Met respect en liefde. Door het geven van steun bij de ontwikkeling. Door het vrijlaten van de ander. Door het verwerven van Meesterschap in Liefde.






Jouw ogen
Jouw ogen,
de spiegels van mijn ziel
Jouw woorden,
de steun wanneer ik viel
Jouw glimlach,
fantastisch voor mijn humeur
Jouw vriendschap
geeft mijn leven steeds meer kleur



Trek hier je dagelijkse Soulmate-Orakelkaart :



http://predictions.astrology.com/orc/




Theorieën
THEORIEEN



Er bestaan diverse theorieën over de ontstaansgeschiedenis van de mensheid, over zielsverwanten/tweelingzielen en over de daaruit voortvloeiende relatievormen. Deze theorieën zijn te vinden in bronnen van bekende wijsgeren (Plato) en tradities/stromingen (vroege Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme, Gnosis, Islam, Soefisme, Summit Lighthouse). Ook bekende ‘zieners’ (Joseph Rulof, Jacob Lorber en Emanuel Swedenborg) hebben hun visies over zielsrelaties.
Het viel ons op dat in deze diversiteit aan theorieën en visies een ‘rode draad’ herkenbaar is, een grootste gemene deler. Deze rode draad zie je steeds weer terug in boeken en internetsites over zielsrelaties.




Definities
DEFINITIES

Relatie een verbintenis tussen twee mensen.

Tweelingziel twee zielen (mensen) die uit 1 gesplitste ziel afkomstig zijn en elkaar dus reeds kenden gedurende vele incarnaties. Ze complementeren elkaar en helpen elkaar bij elkaars ontwikkelingsproces.

Zielsverwanten dit zijn mensen die uit verschillende zielen voortkomen. Ze hebben op aarde dezelfde les te leren en zijn derhalve enige tijd bij elkaar. Zodra ze elkaar ‘niet meer nodig hebben’, kan deze relatie uiteenvallen.




Citaat



Wees dankbaar voor de grote spirituele meesters die in je leven komen als: je kinderen, je huidige of vorige partners, je iritante buren, of als de afschuwelijke mensen die je ontmoet, want zij helpen je om in een staat van verlichting en vrede te blijven. Zij immers laten je elke dag weten hoeveel werk je nog moet doen en op welke punten je nog geen meester bent over jezelf.

Wayne Dyer




Wezen van mijn ziel


Wezen van mijn ziel
op m'n pad gekomen
mijn eigen spiegelbeeld...
zoals alleen gebeurt in dromen.

In de grootste diepte
van mijn aardse leven
kom ik jou, mijn eigen..
andere helft weer tegen!

Niet bewust gezocht hiernaar
tijdens mijn bestaan...
Mijn hart danste van herkenning
toen ik jou opeens zag staan!

Met jouw ben ik verbonden
zo voelbaar één geheel
van die grote universele ziel
zijn jij en ik één deel!

De trilling van onze zielen
Gaat zo heftig tekeer…
Ik kan er niets aan doen
’t is voelbaar, over en weer!

We zij verbonden…
In de liefde van het grote geheel
De band kan niet meer verbroken
Wij lijken op elkaar: zo veel !!!
Al leven wij apart,
samen zijn wij één !





Do you remember


Do you remember?
Remember when our souls were still one?
Together joined in this infinite light?
We knew our thoughts and emotions,
and our love was eternal.

Remember our togetherness?
Embracing each other within each other?
Sharing one heart, one mind,
one soul.

Remember us walking the path
towards new destinations?
The presence of love,
the eyes of God looking at us.

Remember the seperation?
The fear, the tear, the tears?
Me touching your eyes
the promise of finding us again.

Remember us leaving the spiritual world
into the arms of life itself?
A fresh mind, a new body,
but our soul incomplete?

Remember how time continued?
Where worlds and civilizations
died and were born again?
The many lives we lived?

Remember how fate talked to us?
And brought us together again?
Two bodies meet,
We recognized our soul.

Now I hold you in my arms,
remembering our promise.
Bathing in your light.
To share our soul again.

And when I look into your eyes,
I know that you remember it too.
Your smile tells me
we have found each other.
Again.





Soul Mates
"SOUL MATES"

There are many people
that do not understand
This very special bond
between a woman and a man
Perhaps they have even
taken a look around
But, their Soul Mate
has never been found



And, it really is
very sad to say
Some, will not find
their Soul Mate
as they pass this way
I never believed in Soul Mates
until I met you
But, once we met
I just knew


You and I, need not
speak a word
For everything we think
will still be heard
Just a passing glance
is all that it takes
To share a thought
between Soul Mates



Each beat of our heart
Has a poem to share
Loving words of rhyme
Put together with care



Just you and I alone
With no one else around
We hear each others poetry
But, our mouth
speaks not a sound



The words in our hearts
embrace the whole book
Our eyes speak every word
with one impassioned look


Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 265
Punten : 569
Reputatie : 0
Registratiedatum : 24-09-11

Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitimevr okt 14, 2011 12:19 am

http://www.para-astro.be/docs/artikels/KARMISCHE%20ONTMOETINGEN%20KARMA.pdf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://soulmates.forumactie.com
Gesponsorde inhoud





Karmische relaties  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karmische relaties    Karmische relaties  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Karmische relaties
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» God en relaties
» Tweelingzielen Relaties
» Tweelingzielen en tweelingziel relaties

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Soulmates :: Wat zijn Tweelingzielen? :: Uitleg & Informatie-
Ga naar: